System reklamowy należący do Google, umożliwia klientom wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, produktowych, jak i video, w różnych serwisach. Ze względu na wciąż rosnące grono zainteresowanych korzystaniem z tego typu usług, dostosowywane są one do trendów oraz potrzeb użytkowników. Wprowadzane zmiany mają ułatwić korzystanie z Google Ads specjalistom, zajmującym się przestrzeniami reklamowymi, jak i klientom, którzy takowe wykupują.
Najnowsze zmiany w systemie dotyczą rozszerzeń, czyli dodatkowych informacji wyświetlanych pod reklamą. Mogą one być związane z podstronami, objaśnieniami, czy danymi kontaktowymi. To właśnie te niewielkie elementy pojawiające się przy odnośnikach do witryn mogą wpłynąć na decyzje użytkowników o skorzystaniu z danej usługi.
Czego dotyczą zmiany w rozszerzeniach?
Z racji rosnącej liczby osób wykupujących usługi reklamowe Google Ads firma zdecydowała się wprowadzić kolejne 4 zmiany, mające ułatwić obsługę rozszerzeń, aby te stały się przystępniejsze. Dzięki nim reklamodawcy będą otrzymywać przejrzystsze raporty o działaniach prowadzonych w obrębie ich strony internetowej, a samo utworzenie reklam będzie łatwiejsze i szybsze. Zmianie uległo również nazewnictwo, co początkowo wprowadziło pewne zamieszanie.
Nie rozszerzenia, a zasoby
Pierwszą i na pewno najbardziej zauważalną zmianą jest nowa nazwa tego elementu reklamy. Od teraz rozszerzenia są nazywane zasobami. Mają one obejmować nie tylko dodatkowe informacje, ale również nagłówki i opisy w elastycznych reklamach wyświetlanych w wyszukiwarce. Nazwa zasoby będzie dotyczyła również obrazów oraz logo i plików video, dodawanych do kampanii Performance Max. Ten efektywny sposób na dostarczanie do użytkowników informacji będzie od teraz dużo łatwiejszy w obsłudze dla specjalistów zajmujących się przestrzeniami reklamowymi.
Ułatwienia w tworzeniu zasobów
Kolejną zmianą jest uproszczenie procesu konfiguracji kampanii. Dzięki wprowadzeniu kilku usprawnień oraz poprawie wyglądu okien podglądowych umieszczanie nowych zasobów będzie łatwiejsze. Pozwoli, to na lepszą kontrolę tego, które elementy zostały użyte pod jakim nagłówkiem oraz opisem. Do tej pory te dwie informacje wyświetlały się w osobnych oknach, a dzięki nowej opcji, konfiguracja będzie bardziej przejrzysta. Ważne jest również to, że nowo utworzone zasoby będą zapisywane oraz dostępne dla kolejnych reklam, grup i kampanii. Google może też po tych zmianach polecać je, jeżeli tylko zostanie ustalony cel kampanii, dotyczący na przykład umieszczania w reklamie konkretnej marki produktu, aby zwiększyć jego sprzedaż, lub podania formularza kontaktowego, aby wygenerować większą ilość konwersji czy zapytań ofertowych.
Zasoby w raporcie z kombinacjami
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce nie mogą zajmować dużo miejsca, dlatego pozostawia się jedynie te o najskuteczniejszym działaniu. Z tego powodu cyklicznie powstają raporty z kombinacjami, w których zawarte są informacje o działaniu poszczególnych zestawień. Dzięki jednej z najnowszych zmian również zasoby Google Ads będą uwzględniane w tych zestawieniach, poprzez wskazanie, które z nich uzyskują największą ilość wyświetleń. Jest to krok w stronę lepszego dopasowywania szczegółowych elementów reklam dla klientów, co przyczyni się do poprawy wyników indywidualnie organizowanych kampanii.
Osobny raport o zasobach
Ostatnią zmianą wprowadzoną aktualnie przez Google jest całkowicie nowe zestawienie przeznaczone jedynie dla nowych rozszerzeń. Umożliwia ono sprawdzanie w jednym oknie informacji o skuteczności nagłówka i dodanego do niego opisu oraz poszczególnych zasobów. Jeżeli zostały użyte linki do podstron, formularze kontaktowe czy poszczególne produkty, w łatwy sposób można porównać ich kliknięcia, ponieważ wszystkie elementy wyświetlą się w przejrzystej tabeli.
Podsumowanie
Nowo wprowadzone zmiany dotyczące rozszerzeń, nazywanych od teraz zasobami, zostaną wprowadzone automatycznie. Użytkownicy nie muszą aktualizować ich ręcznie. Istniejące rozszerzenia zostaną zachowane oraz przeniesione do zasobów, dzięki czemu będzie można wykorzystać je w kolejnych cyklicznych zestawieniach. Ich powiązania z reklamami oraz kampaniami również pozostaną nienaruszone. Zmiany te mają jedynie usprawnić obsługę kampanii oraz poprawić czytelność panelu konfiguracji.