Branża e-commerce to obecnie jeden z lepiej rozwiniętych odłamów gospodarki. Mnóstwo przedsiębiorców działa w przestrzeni internetowej, a żaden z nich nie przebiera w środkach, dążąc do jak najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania, przez co rywalizacja jest naprawdę zacięta. Jeśli więc chcemy, aby nasza strona była możliwie najlepiej widoczna, a firma faktycznie osiągnęła sukces warto pomyśleć o zainwestowaniu w reklamy brandowe Google Ads.
Reklamy brandowe – Twoja droga na szczyt
Jak dobrze wiemy, najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują płatne reklamy. Obstawiają one kilka pierwszych pozycji, tym samym przysłaniając znajdujące się niżej wyniki organiczne. W efekcie nawet, jeśli zainwestowaliśmy spory kapitał w samo pozycjonowanie, to i tak nasza witryna znajduje się o kilka szczebli niżej, niż byśmy chcieli. Wówczas szanse na osiągnięcie wyższego współczynnika kliknięć maleją. Uruchomienie kampanii brandowej rozwiąże ten problem.
Jest ona niczym innym, jak rodzajem strategii opartej na tworzeniu tekstów, w których wykorzystujemy frazy powiązane z naszą własną marką. Odpowiednio skonstruowane treści reklamowe zapewnią zwycięskie podium wyszukiwarkowe. Będziemy dla klienta widoczni zarówno w najwyższych pozycjach zajmowanych przez reklamy, jak i w wynikach organicznych. Dzięki temu dosłownie zdominujemy wyszukiwarkę i podniesiemy prestiż. Zwiększona widoczność jest bardziej przekonująca dla klienta. Jeśli użytkownik zobaczy oferty naszej firmy na samym szczycie listy, bez wątpienia wybierze właśnie nas, co znacząco zwiększa szansę na konwersję.
Jednak to nie wszystko… Istnieje co najmniej kilka innych powodów, dla których warto uruchomić kampanię brandową. Sprawdźmy jakie?
Swobodne tworzenie treści
Reklamy brandowe są dużo bardziej elastyczne pod względem konstrukcji. W ich treści możemy zawrzeć podstawowe informacje o firmie oraz promocjach, zamieścić czasową reklamę dostosowaną do danego sezonu oraz rozszerzenia, które od razu przeniosą użytkownika do konkretnej podstrony, na której znajdzie aktualne promocje lub wyprzedaże.
Dodatkowo mamy możliwość swobodnego testowania różnych treści. Możemy przesłać kilka wersji reklam i przekonać się, która z nich jest najskuteczniejsza, a potem ją ulepszać.
Szybko, tanio i bez zobowiązań
Stworzenie tekstu reklamowego w ramach kampanii brandowej nie trwa długo. Wystarczy tylko kilka odpowiednio dobranych słów kluczowych zawartych w niedługiej treści. Również sama weryfikacja projektu przez Google zajmuje niewiele czasu. Cała konfiguracja to tak naprawdę formalność.
Koszty kliknięcia w reklamę są zaskakująco niskie. Średnia opłata CPC wynosi maksymalnie kilkanaście groszy, a więc dużo mniej niż koszty generowane przez frazy niebrandowe. Kampania tego typu to jedynie kilka procent całego miesięcznego budżetu reklamowego.
Jednocześnie kampania nie jest w żaden sposób zobowiązująca. Jeśli po czasie nie zauważymy żadnych efektów, wówczas nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklamy od ręki wyłączyć bez wpływu na działanie pozostałych kampanii.
Więcej konwersji wspomaganych
Reklamy brandowe wspierają pozyskiwanie ruchu również z wejść bezpośrednich oraz wyników organicznych. Jest to o tyle istotne, gdyż ścieżka zakupowa klienta nigdy nie przebiega w oczywisty i jednakowy sposób. Bardzo często użytkownik, zanim dokona konwersji, klika w różne reklamy, odwiedza określone witryny i wykonuje szereg innych działań, zanim ostatecznie dokona u nas zakupu, pobierze plik czy zamówi newsletter. Dzięki kampanii brandowej nasza marka będzie mu towarzyszyła podczas każdej czynności, która ma go przybliżyć do podjęcia decyzji zakupowej.
Poprawa jakości konta
Reklamy brandowe mają wysoki współczynnik klikalności, a im więcej kliknięć, tym konto osiąga wyższą pozycję w rankingu. Z kolei im lepsze miejsce w zestawieniu, tym niższe stawki CPC. Finalnie więc istnieje szansa, że koszt całej kampanii zwróci się, gdyż dzięki poprawie jakości konta zaoszczędzimy na samych kliknięciach.
Wygraj z konkurencją
Reklamy brandowe pozwalają na podjęcie realnej walki o zwycięstwo z rywalami. Obecnie jest to o tyle istotne, gdyż coraz powszechniejsze w e-commerce staje się zjawisko reklamowania swojej firmy z użyciem fraz przypisanych do marki konkurenta. W efekcie firmy nawzajem „podkradają” sobie klientów. Uruchomienie kampanii brandowej pozwala uchronić swój biznes przed takimi praktykami.
Reklamy brandowe to skuteczne rozwiązanie zwłaszcza dla dużych przedsiębiorstw posiadających prestiż i wyrobioną na rynku pozycję. Dobrze obmyślony brand stanowi skuteczną broń w walce z konkurencją, przykuwa uwagę klienta, daje najważniejsze informacje w najbardziej widocznych miejscach oraz pozwala prześledzić drogę klienta do konwersji z różnych źródeł. Pamiętajmy, że im większy rozwój naszej marki, tym skuteczniejsze działania należy podjąć, by utrzymać ją na szczycie.