Marketing to nieodłączny element prowadzenia biznesu, chociażby dlatego, że odpowiednia reklama jest w stanie przyciągnąć szerokie grono klientów z różnych środowisk, a tym samym pozwoli osiągać większe zyski. Google Ads to największa platforma umożliwiająca swoim klientom korzystanie z kilku rodzajów reklam jednocześnie. Najpopularniejszą formą promocji jest umieszczanie komunikatów marketingowych w sieci wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy internetu chcący znaleźć określoną usługę lub produkt w konkretnej lokalizacji, po wpisaniu w przeglądarkę frazy kluczowej np. „szafka łazienkowa Bydgoszcz” trafiają na reklamy właśnie tego typu artykułów.</span?
Prawdopodobieństwo zrobienia zakupów, m.in. na konkretnej witrynie internetowej lub w sklepie stacjonarnym korzystającym z tej formy promocji jest wówczas znacznie większe, niż gdyby nie stosowali żadnych rozwiązań marketingowych. Wyświetlenia, ilość konwersji, wejście w interakcje z reklamą, kliknięcia itd. uwarunkowane są wieloma czynnikami, w tym budżetu przeznaczonego na budowanie silnej pozycji na rynku, od którego zależy m.in. usytuowanie przekazów reklamowych oraz zastosowanie konkretnych działań.
Sekwencja kampanii reklamowych w Google Ads
Kampania Google Ads dla każdego klienta będzie inna, ale wszystkie funkcjonują na tych samych zasadach. W zależności od oczekiwań reklamodawcy przebieg działań jest monitorowany i optymalizowany w taki sposób, aby przynosił jak najlepsze efekty. Pierwszy etap to zbadanie rynku konkurencji oraz selekcja słów kluczowych, które zostaną wykorzystane. Dzięki temu można ustalić, jakie podjąć kroki, a także czego się spodziewać. W następnej kolejności trzeba określić budżet na reklamę. Warto jednak zaznaczyć, że nie ma ścisłych ram warunkujących dokładną cenę kampanii. Kosztorys zależy od konkurencyjności, popularności fraz kluczowych, formy materiałów promocyjnych i wielu innych rzeczy.
Trudniej się wybić, jeśli na rynku istnieje wiele firm działających w tej samej branży, dlatego też w takich sytuacjach może być konieczne przeznaczenie o wiele większych funduszy na promocję, aby oczekiwać widocznych efektów. Należy jednak podkreślić, że nawet mały budżet może zwiększyć zyski. Jeśli kwestia finansowa została ustalona, należy wskazać konkretne produkty lub usługi, które mają być reklamowane. Jako że Google Ads pozwala na wiele form promocji, można zdecydować się na jedną lub kilka kampanii. Najważniejsze, aby były one spójne z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa – np. wideo na YouTube nie są adekwatne dla wszystkich branż, a poza tym wyjątkowo czasochłonne. Uniwersalnym działaniem są reklamy tekstowe oraz banerowe cieszące się największą popularnością.
Przygotowanie reklam, optymalizacja i obserwacja
Proces tworzenia haseł, banerów oraz testów optymalizacyjnych konsultowany jest z klientem tak, aby wszystko było zgodne z jego wymaganiami oraz normami branżowymi. W tym samym czasie na koncie Google Ads zostają utworzone grupy reklamowe, na które uściślany jest budżet. Eliminuje się również wówczas mało wnoszące warianty zapytań. Po przejściu tego etapu specjalista SEM rozpoczyna aktywność kampanii Google Ads. Nie oznacza to jednak zakończenia współpracy, ale wręcz przeciwnie, dalsze czynności mogące usprawniać wyniki.
Niedługo po uruchomieniu kampanii można zaobserwować i wyeliminować wiele czynników, które nie wpływają pozytywnie na wyniki działań marketingowych. W takich sytuacjach często konieczne będą np. zmiany rozmieszczenia budżetu między konkretnymi grupami reklamowymi. Cyklicznie co 30 dni klient otrzymuje raport skuteczności, który objaśnia podjęte kroki i ich efekty. Głównym celem każdej kampanii niezależnie od przeznaczonych na nią środków finansowych jest osiągnięcie jak najlepszych wyników. Dlatego też szczególną uwagę zwraca się na jakość reklamy oraz grupy docelowe, a także wykluczanie haseł, dzięki czemu przekaz marketingowy trafia do osób realnie zainteresowanych poszczególnymi produktami lub usługami.