Nasz Partner Biznesowy prowadzi e-commerce specjalizujący się w dostarczaniu artykułów prezentowych na każdą uroczystość. W ich ofercie znajdują się przedmioty przygotowane i zaprojektowane na okoliczności, takie jak Święta Bożego Narodzenia, Chrzest czy nawet zawody sportowe.
Efekty naszych działań w liczbach
| Fraza kluczowa | Pozycja początkowa | Wzrost pozycji | Pozycja obecnie |
| Tabliczka uwaga zły pies | 90 | +89 | 1 |
| Śmieszne zakładki do książek | 60 | +58 | 2 |
| Serduszka z imionami | 91 | +63 | 14 |
| Podziękowania dla chrzestnych na roczek | 27 | +25 | 2 |
| Statuetki dla mamy | 50 | +46 | 4 |
Cele i założenia
Współpraca, którą rozpoczęliśmy w grudniu 2021 roku, od początku miała na celu zwiększenie widoczności marki naszego Partnera Biznesowego. Priorytetem było wypozycjonowanie fraz związanych z ofertą firmy, takich jak „magnes na zamówienie”, „statuetka na dzień mamy”, „upominki grawerowane” czy „pamiątki dla gości komunijnych”. Poprawa umiejscowienie fraz w wynikach wyszukiwania miała bezpośrednio przełożyć się na wyniki sprzedaży oraz zwiększenie organicznego ruchu na stronie Klienta.
Jakie podjęliśmy działania?
Przygotowując strategię SEO uwzględniającą wszystkie obszary planowanych prac, zaczęliśmy nasze działania od skrupulatnego zbadania konkurencji oraz stanu technicznego strony. Ponadto zidentyfikowaliśmy frazy kluczowe o dużym potencjale na wygenerowanie organicznego ruchu – co udało się osiągnąć, gdyż wzrósł on z 268 jednostek podczas rozpoczynania współpracy do 3535 w listopadzie 2024 roku (ponad 1200% przyrost). Razem z zespołem naszych copywriterów zoptymalizowaliśmy oraz przygotowaliśmy nowe treści na stronę Klienta według aktualnych wytycznych SEO, aby wypozycjonować najważniejsze frazy.
Dzięki temu widoczność marki, pozycje haseł oraz sam ruch zauważalnie się poprawiały.

Frazy w TOP 50

Po rozpoczęciu współpracy i wdrożeniu kompleksowej strategii, frazy zaczęły pozycjonować się w wyszukiwarce znacznie lepiej. W TOP 50 z 540 haseł w 2021 roku liczba wzrosła do 1598 w listopadzie 2024. Same działania przyniosły zauważalne efekty już zaledwie 3 miesiące od daty rozpoczęcia pracy nad wynikami.
Frazy w TOP 10
Jeszcze większy sukces kampania SEO odniosła w przypadku fraz, których pozycja uplasowała się wśród 10 najpopularniejszych wyszukiwań. Liczba ta, wynosząca początkowo 34, wzrosła do 325 w listopadzie 2024 roku. Co więcej, dzięki podjętym działaniom udało nam się umiejscowić 158 haseł naszego Klienta w TOP 3 – co w porównaniu do początkowej liczby (1) daje 15 700% wzrost.
