Case studies synergii SEO, Google Ads i Social Media - Produkcja wysokiej jakości olejów tłoczonych - SmartAds

Produkcja wysokiej jakości olejów tłoczonych

Konwersje

Początkowe konwersje

788

2021 (start)

Obecne konwersje

8 400

+965%

2025 (obecnie)

Zwiększyliśmy konwersje o +965%

Wyszukiwanie marki

Początkowe wyszukiwanie

200

2021 (start)

Obecne wyszukiwanie

1 900

+850%

2025 (obecnie)

Zwiększyliśmy miesięczne wyszukiwanie marki o +850%

Nasz klient prowadzi rodzinną firmę specjalizującą się w produkcji wysokiej jakości olejów tłoczonych na zimno. W ofercie sklepu internetowego znajdują się produkty klasyczne, jak i ich unikalne odmiany, a także naturalne kosmetyki i świece. Współpracę z olejarnią rozpoczęliśmy etapowo – Google Ads w lutym 2021, SEO w lutym 2023 oraz Meta Ads w 2024. Firma była już częściowo rozpoznawalna w sieci, jednak posiadała znaczny potencjał do dalszego rozwoju online.

Opracowana strategia koncentrowała się na trzech obszarach naszej specjalizacji – budowie widoczności organicznej, skalowaniu sprzedaży przez płatne kampanie Google Ads i rozwoju mediów społecznościowych. Zintegrowaliśmy wszystkie kanały, by stworzyć spójny ekosystem marketingowy umożliwiający dotarcie do różnych grup odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Kampania

Google Ads

Cele i założenia

Kampanie Google Ads rozpoczęliśmy w lutym 2021 roku z budżetem startowym 2 000 zł miesięcznie i ROAS na poziomie 400-500%. Główne wyzwania obejmowały częste odrzucenia w Google Merchant Center związane z prozdrowotnymi opisami, niską konwersję na poziomie około 1% oraz potrzebę edukacji rynku.

Jakie podjęliśmy działania?

Rozpoczęliśmy od uporządkowania konta Merchant Center i rozwiązania proble-mów z odrzuceniami produktów zgodnie z polityką Google. Następnie rozwijaliśmy stopniowo kampanie produktowe – przeszliśmy z Google Zakupy na Performance Max z feedem produktowym osobno dla olejów i kosmetyków. Te działania nasta-wione były na pozyskiwanie nowych klientów. Uruchomiliśmy także kampanie remarketingowe oraz wideo w różnych formatach.

Oprócz powyższych działań, zdecydowaliśmy się także na kampanię Serach – zarówno brandową, jak i produktową, wykorzystującą strategię Power Pairing. Przez cały okres budowaliśmy także zaangażowanie za pośrednictwem Demand Gen obejmującego grafiki, karuzele i wideo. Skorzystaliśmy także z uzupełniającej kampanii w Google Zakupy, by zwiększyć widoczność w reklamach produktowych. Średnia miesięczna liczba wyszukiwań na Brand klienta w wyszukiwarce Google:

Dzięki analizie danych o odbiorcach, trafiliśmy do kobiet (ok. 70% ruchu), głównie w przedziale wiekowym 25-44 lata. Kampanie zostały dostosowane do ich potrzeb i nawyków zakupowych – zarówno graficznie, jak i komunikacyjnie.

Efekty w praktyce

Wskaźnik2021 (start)2025 (obecnie)Zmiana
Budżet miesięczny2 000 zł19 000 zł+850%
ROAS400–500%ponad 1000%x2–2,5
Konwersje rocznie7888 400+965%
Roczna wartość konwersji85 000 zł1 400 000 złx16,5
Koszt konwersji23 zł16,80 zł-27%
Średnia wartość konwersji103 zł165 zł+60%
Współczynnik konwersji1%2,67%x2,67
Miesięczne wyszukiwania marki2001 900+850%

Statystyki kampanii w 2021 roku (pierwsze miesiące prowadzenia działań)

Statystyki kampanii w 2025 roku (od stycznia do marca)

Łączne przychody z kampanii Google Ads przekroczyły 3 miliony złotych.

Osiągnęliśmy Wyniki Jakości na poziomie 8-10 punktów dla kluczowych fraz, z oznaczeniem “Powyżej średniej” dla wszystkich komponentów.

Udało się też poprawić współczynnik interakcji w reklamach produktowych i Performance Max – są to kampanie z największymi wydatkami, więc poprawa klikalności przekłada się na znaczne zwiększenie ruchu z kampanii.

Średnia wartość konwersji:

Liczba konwersji w ujęciu rocznym:

Wartość konwersji w zakończonych latach kalendarzowych:

Koszt konwersji:

Kampania

SEO

Cele i założenia

Współpracę w zakresie SEO rozpoczęliśmy w lutym 2023. Firma była już w pewnym stopniu rozpoznawalna w sieci, jednak klientowi zależało na zwiększeniu widoczności oraz dalszym rozwoju sprzedaży online. Opracowując strategię, skoncentrowaliśmy się na trzech kluczowych obszarach:

  • budowie rozpoznawalności marki,
  • wzroście widoczności i ruchu na najważniejszych produktowych frazach kluczowych,
  • przekształceniu bloga klienta w kompendium wiedzy o zastosowaniach zimnotłoczonych olejów z oferty.

Jakie podjęliśmy działania?

Zaczęliśmy od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO, by określić mocne i słabe strony witryny. Następnie dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe i przystąpiliśmy do prac optymalizacyjnych: tworzenia nowych treści oraz udoskonalania już istniejących opisów produktów i kategorii.

Równolegle rozpoczęliśmy regularną publikację wpisów blogowych. Warto podkreślić, że klient aktywnie uczestniczył w tym procesie, samodzielnie tworząc część artykułów – co pozwoliło na szybsze zdobycie wartościowego ruchu oraz wzrost konwersji.

Choć na pierwsze znaczące efekty trzeba było poczekać kilka miesięcy, klient zaufał przyjętej strategii i metodyce działań. Po roku współpracy efekty były na tyle widoczne, że zdecydowano o zwiększeniu budżetu na SEO – co umożliwiło rozszerzenie działań zarówno on-site, jak i off-site.

Efekty mówią same za siebie: ruch na stronie wzrósł w ciągu nieco ponad dwóch lat z 5 284 do 165 322 – to wzrost o 3028%!

Frazy w TOP10

Na początku współpracy w TOP10 znajdowało się 950 fraz. Obecnie liczba ta wzrosła do 4 753 fraz, co oznacza wzrost o ponad 400%.

Frazy w TOP3

Jeszcze lepsze efekty uzyskaliśmy w TOP3 – wzrost z 250 do 2 004 fraz w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, czyli aż 700% więcej.

Obecnie prowadzimy działania nie tylko w obszarze SEO, ale również w ramach kampanii Google Ads i Meta Ads, co pozwala nam docierać do jeszcze szerszego grona potencjalnych klientów. Aby zobrazować efekt w wymiarze biznesowym – porównując sprzedaż z maja 2024 do maja 2025, klient odnotował niemal dwukrotny wzrost.

Efekty w praktyce

Fraza kluczowaPozycja początkowaWzrost pozycjiPozycja obecnie
olej z wiesiołka16133
olej z ostropestu0982
olej z pestek dyni0982
olej z rokitnika0982
olej lniany25223

Kampania

Social Media

Cele i założenia

Na początku współpracy klient prowadził już działania reklamowe w Meta Ads, osiągając ROAS na poziomie 400-500%. Analiza potencjału marki – unikalna oferta, autentyczna historia i zaangażowana społeczność – wskazywała jednak na możliwość osiągnięcia znacznie lepszych rezultatów.

Chcieliśmy przede wszystkim zwiększyć liczbę nowych klientów oraz ROAS do poziomu przekraczającego 1000%. Zależało nam jednak także na budowaniu lojal-ności wśród grupy docelowej, dlatego też postanowiliśmy maksymalnie wykorzystać potencjał Meta Ads.

Jakie podjęliśmy działania?

Rozpoczęliśmy od wprowadzenia wieloetapowej strategii reklamowej, która obejmowała m.in. targetowanie na podstawie zainteresowań, zachowań i podobnych grup odbiorców. Kreowaliśmy treści edukacyjne podkreślające wyjątkowość oferty, a także uruchomiliśmy kampanię Advantage+ z priorytetem na automatyzację i efektywność.

Zdecydowaliśmy się także na remarketing dynamiczny i statyczny – stworzyliśmy dedykowane kampanie dla osób, które odwiedziły sklep bez dokonania zakupu. Nadawaliśmy przekazy zachęcające do dokończenia transakcji bazujące na przeglądanych produktach lub personalizowane komunikaty w zależności od etapu ścieżki zakupowej.

Przygotowaliśmy również kampanie retencyjne i upsellingowe. Reklamy zachęcały do ponownych zakupów, ale również zwiększały wartość koszyka.

Efekty w praktyce

  • ROAS wzrósł o 100,88% w ciągu 7 miesięcy

Poziom startowy: 400-500%

Obecny poziom: ponad 1000%

Wskaźniki sukcesu:

  • Zwiększenie liczby nowych klientów dzięki skutecznym kampaniom prospectingowym.
  • Wyższy wskaźnik powtórnych zakupów poprzez precyzyjny remarketing.
  • Wzrost średniej wartości koszyka dzięki działaniom upsellingowym i cross-sellingowym.

Pozostałe Case Studies