Zmiany w wyświetlaniu elementów rozszerzonych

Google wprowadza zmiany w wyświetlaniu FAQ oraz Instrukcji, czyli niektórych rozszerzeń wyników wyszukiwania. Do tej pory FAQ i Instrukcje zamieszczane na stronach internetowych mogły być wyświetlane na różnych urządzeniach oraz w postacie elementów rozszerzonych w wyszukiwarce. W najbliższym czasie ma się to jednak zmienić. W tym wpisie wyjaśniamy, co i jak się zmieni oraz jakie…

Details

Czym są rich snippets w wyszukiwarce Google i jak je wdrożyć?

Marketing internetowy odgrywa coraz większą rolę we współczesnym świecie i można spodziewać się, że ta tendencja wciąż będzie się utrzymywać. Reklamodawcom zależy na lepszym dotarciu do kluczowych odbiorców proponowanej przez nich oferty. Natomiast dla użytkowników ważna jest wygoda i szybkość w znalezieniu tego, czego naprawdę w Internecie poszukują. Tymczasem specjaliści firmy Google stale poszukują nowych…

Details

Error 404 – co oznacza błąd i jak go naprawić?

Błąd 404 to jedna z najczęstszych, ale i niespodziewanych przeszkód podczas korzystania z Internetu. Zdecydowana większość użytkowników sieci spotkała się z nim przynajmniej kilkukrotnie. Wraz z uczuciem irytacji internautów rodzi się także pytanie, dlaczego taka sytuacja ma miejsce i co ma realny wpływ na uniemożliwienie przeglądania strony internetowej. Nie tylko dla odwiedzających jest to jednak…

Details

Definicja KPI, czyli co to są kluczowe wskaźniki efektywności

Każdy biznes opiera się na liczbach. Za ich pomocą można przedstawić przychody i zyski firmy, jej obroty, a także rozwój. Z tego powodu KPI to termin dosyć powszechnie używany i występujący w wielu branżach. Co on jednak w rzeczywistości oznacza? To skrót od angielskiego zwrotu „Key Performance Indicators”. Można go przetłumaczyć jako „kluczowe wskaźniki efektywności”…

Details

Planer słów kluczowych Google — co to za narzędzie i jak je wykorzystać?

Wybór odpowiednich słów kluczowych to kluczowa kwestia dla wielu gałęzi marketingu internetowego. Mają fundamentalne znaczenie zarówno w SEO, jak i w kampaniach reklamowych. Podczas dobierania fraz trzeba mieć na uwadze wiele różnych czynników, uwzględniać specyfikę branży, potrzeby użytkowników poszukujących określonych usług i produktów, a także wytyczne wyszukiwarki. Może to być sporym wyzwaniem nawet dla specjalistów…

Details

Plik robots.txt – skanowanie a działania SEO

Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką internetową na świecie, więc jej roboty także należą do najbardziej zapracowanych. Proces skanowania sieci to niełatwe zadanie. Ważna jest dokładność, ale również czas. Internauta chce bowiem otrzymać satysfakcjonujące odpowiedzi na zadane pytania możliwie szybko. Odpowiadają za to właśnie roboty Google. Ich pracę może w skuteczny sposób przyspieszyć za pomocą pliku…

Details

Linkowanie wewnętrzne – ważny element strategii SEO

Linkowanie wewnętrzne bez wątpienia stanowi jeden z najistotniejszych elementów optymalizacji SEO. Prawidłowo zastosowane może mieć znaczący wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. Linki wewnętrzne to elementy, które pozwalają użytkownikowi na szybkie przejście z jednej podstrony do innej. Wszystko to dzięki zaledwie jednemu kliknięciu. Mają więc one ogromne znaczenie dla odpowiedniej nawigacji na danej…

Details

Czym jest Google Search Console i jak go wykorzystać w SEO

Google Search Console to bezpłatna platforma internetowa, z której chętnie korzystają administratorzy stron internetowych. Pod tą nazwą funkcjonuje od 2015 r. – wcześniej działała jako Google Webmaster Tools. Zmiana była konieczna i uzasadniona ze względu na nowe zastosowania, rozbudowane funkcje i przede wszystkim większą liczbę docelowych użytkowników. Są nimi nie tylko webmasterzy, ale również programiści,…

Details

Śledzenie wyszukiwań użytkowników w sklepie internetowym – dlaczego warto?

Głównym celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż, lecz żeby osiągnąć zysk, należy zatroszczyć się o przyciągnięcie klientów. Strona internetowa, na której prowadzona jest działalność, powinna być jak najczęściej aktualizowana, by od razu zaciekawiła potencjalnego klienta swoimi treściami i produktami. Aby sprawdzić, co jest interesujące dla odwiedzających, warto pomyśleć nad rozwiązaniem, takim jak analiza wyszukiwań użytkowników.…

Details

Czym jest marketing szeptany – rodzaje i przykłady

Marketing jest branżą znaną pod wieloma postaciami: cyfrowej, wychodzącej, przychodzącej, organicznej, afiliacyjnej czy skierowanej na social media. Najczęściej kojarzy się go z otaczającymi nas zewsząd reklamami – zarówno fizycznymi billboardami, jak i internetowymi banerami. Istnieją również jego mniej znane formy, takie jak marketing szeptany, po angielsku buzz marketing lub whisper marketing. Na czym polega i…

Details

CTR – czym jest, jak go śledzić, o czym mówi

Prowadzenie kampanii reklamowych wymaga nie tylko dobrze opracowanej strategii, ale też skrupulatnie prowadzonej analityki. Na bieżąco trzeba śledzić wyniki i reagować na nie, co pozwoli uzyskać lepszą skuteczność. Do obserwacji rezultatów takich działań marketingu służy wiele wskaźników, a CTR należy do jednego z najważniejszych. Branża marketingowa wyróżnia się specjalistycznym nazewnictwem, więc wiele osób mogło nie…

Details

Sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji

Sukces biznesu e-commerce zależy w głównej mierze od zdobycia zaufania klienta i przekonania go do dokonania pożądanego działania. Można mieć atrakcyjną wizualnie stronę świetnie wykonaną pod względem technicznym i wypełnioną oryginalnymi treściami, która jednak nie przynosi oczekiwanych zysków. Właściciele takich witryn zastanawiają się wówczas, co może być tego przyczyną? Niski współczynnik konwersji, czyli m.in. niewiele…

Details