Nowa strona a współpraca z agencją SEO - czy to dobry ruch? | SmartAds

Czy stworzenie strony internetowej z firmą pozycjonerską się opłaca?

Tworzenie strony to bez wątpienia proces pracochłonny i długotrwały – zwłaszcza dla osoby, która nie ma doświadczenia w branży. W internecie znaleźć można wielu „specjalistów”, którzy za drobną opłatą postawią za nas własny portal. Ale czy takie oszczędności są opłacalne? Co w momencie, kiedy będziemy chcieli rozwijać swoją firmę i zainwestować w usługi SEO? Może się wtedy okazać, że strona jest zupełnie niedostosowania do prowadzenia takich działań. Wszystkie problemy znikają, gdy witryna od podstaw tworzona jest przez doświadczonych webmasterów, którzy zaprojektują ją tak, jak należy.

Aspekty techniczne

Robots.txt, sitemap.xml, index.html… Czy zwykły użytkownik internetu wie, do czego służą te pliki? Prawdopodobnie nie. Dla specjalistów to jednak codzienność – webmasterzy tworzą strony i dostosowują ich aspekty techniczne, by zgodne były z aktualnymi standardami branży. Dbają o prawidłową strukturę strony, która pozwala użytkownikowi intuicyjnie poruszać się po witrynie, a robotom wyszukiwarek, łatwiej ją analizować. Specjalista wie, jak ważne jest odpowiednie uporządkowanie sekcji, podstron i linkowania. Dobrze zaplanowane kategorie, logiczny układ menu i nasycenie odsyłaczami wewnętrznymi uczynią stronę bardziej użyteczną i lepiej indeksowalną. Specjaliści w agencji SEO znają wartość najmniejszych elementów (np. breadcrumbs ukazujących ścieżkę użytkownika). Webmasterzy zajmą się:

  • prawidłową strukturyzacją strony,
  • konfiguracją plików technicznych,
  • optymalizacją kodu,
  • zwiększeniem szybkości ładowania,
  • dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych,
  • bezpieczeństwem witryny.

Bezpieczne i sprawdzone rozwiązania

Przy tworzeniu nowej strony internetowej ważne jest, aby wybrać odpowiedni system zarządzania treścią (CMS). Na rynku dostępnych jest wiele sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań, ale znajduje się tam także równie dużo ofert dedykowanych stworzeniu nowego systemu. Z troski o dobro Klienta, zawsze wybieramy korzystanie z gotowych i solidnych CMS-ów, które dzięki wsparciu społeczności oraz licznym wtyczkom, można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb i zoptymalizować pod kątem SEO.

KategoriaZalety popularnych CMS-ów 
Koszt wdrożeniaNiski lub średni – wiele darmowych szablonów i wtyczek.
Czas realizacjiGotowe motywy i wtyczki umożliwiają szybkie uruchomienie strony.
Łatwość obsługiIntuicyjne panele zarządzania – łatwa edycja treści bez znajomości programowania.
SEO i optymalizacjaWiele gotowych wtyczek do SEO (np. Yoast SEO) wspiera proces optymalizacji.
BezpieczeństwoRegularne aktualizacje i poprawki zabezpieczeń.
Wsparcie techniczneDuża społeczność, fora, poradniki, dokumentacja i wsparcie deweloperów.
AktualizacjeRegularne aktualizacje poprawiające funkcjonalność i bezpieczeństwo.
Integracje z narzędziamiŁatwa integracja z systemami e-commerce, marketing automation, Google Analytics itp.
Długoterminowa stabilnośćPopularne CMS-y są stale rozwijane i aktualizowane.

Nie tylko technika, a jakość i estetyka

Nie da się ukryć, że większość projektowania strony odbywa się za kulisami. Wszystko po to, by zapewnić użytkownikowi siedzącemu przed sceną najlepsze możliwe doznania. Agencja SEO zawsze dba o to, aby zaprojektowana strona była przejrzysta, łatwa w obsłudze oraz prowadziła klienta do podjęcia określonej akcji. Wygląd strony jest niezwykle ważny – to on przyciąga wzrok użytkowników i powstrzymuje ich przed jej opuszczeniem. Już na początkowym etapie prac webmasterzy dbają więc nie tylko o to, by miała potencjał na wybicie się w rankingu SERP, ale przede wszystkim, aby uczynić ją przyjazną dla odwiedzających. Optymalizują oni formaty obrazów, usuwają zbędne skrypty i wykorzystują cache’owanie, by kolejne wizyty stały się jeszcze przyjemniejsze. Inwestycja w budowanie witryny internetowej wspólnie z agencją pozycjonerską to gwarancja dobrego UX oraz UI.

Lepszy start

SEO to nie jednorazowa usługa, a długotrwały proces. Pozycjonowanie poszczególnych fraz kluczowych może zająć dużo czasu – zwłaszcza jeśli konkurencja w branży jest spora. Jednak im wcześniej zacznie się planować i wdrażać działania optymalizacyjne, tym szybciej ukażą się ich efekty. Już na etapie projektowania strony przewidujemy, jakie treści będą publikowane na portalu, oraz które frazy będziemy pozycjonować. Nie zajmujemy się jedynie blogami – teksty na stronach ofertowych, produktowych i kategoriach są równie istotne. Wiemy, co robić, aby strona wzbijała się w rankingach i osiągała dobre wyniki. Od pierwszych chwil zadbamy o:

  • unikalne treści,
  • meta tagi i opisy,
  • budowanie profilu linkowego,
  • analitykę oraz monitoring wyników.

Co zrobić, gdy strona już istnieje?

Posiadanie strony internetowej to jedno, ale jej aktualność i dostosowanie do nowych standardów SEO to zupełnie inna kwestia. Wielu przedsiębiorstw posiada już swoje witryny, ale z pewnych powodów mogą być one trudne do wypozycjonowania – winna jest często przestarzała technologia, niespełnienie standardów UX czy zła historia domeny. Nie ma jednak czego się obawiać. Przeprowadzenie migracji strony wraz z agencją SEO pozwoli na utrzymanie pozycji i zaktualizowanie oraz optymalizację jej elementów. Jeszcze przed rozpoczęciem całego przedsięwzięcia specjaliści przeprowadzają dokładną analizę witryny, by zidentyfikować, które podstrony generują największy ruch i mają wysoką wartość SEO. Pozwala to uniknąć ich utraty z wyników wyszukiwania.

Jednym z najważniejszych etapów migracji jest jednak prawidłowe ustawienie przekierowań 301. To one odpowiadają za powiadomienie Google o zmianach i przeniesienie użytkowników na nowy adres URL. Dzięki temu nie tracimy wartości SEO zgromadzonej przez lata – wyszukiwarka nie traktuje nowej strony jako zupełnie nowego bytu, tylko jako kontynuację starej. To również sposób na zachowanie cennych backlinków, które mogły kierować do starych podstron. Na koniec aktualizujemy mapę witryny i przeprowadzamy szereg testów, by upewnić się, że cała migracja została zrealizowana, jak należy.

Istniejąca strona (migracja)Nowa strona
Analiza istniejącej witryny
Przekierowania istniejącej treści (301)
Aktualizacja mapy witryny
Zakup nowej domeny
Wybór hostingu✅ (opcjonalnie)1
Wybór systemu CMS✅ (opcjonalnie)2
Strukturyzacja i architektura strony
Optymalizacja kodu i wydajności
Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Tworzenie nowych treści
Konfiguracja plików technicznych 

Inwestycja w solidne rozwiązanie

Gdy agencja, która ma zająć się pozycjonowaniem, rozpoczyna pracę na zupełnie nieznajomej witrynie, efekty optymalizacji mogą nie być od razu zauważalne. Każdy zewnętrzny webdeveloper inaczej organizuje swoje projekty, a ponadto często zdarza się, że są one tworzone niezbyt skrupulatnie. Gdy pracujemy nad czymś od zera, znamy tego całą strukturę, dlatego od razu możemy rozpocząć większe działania, których efekty będą zauważalne. Projektowanie strony internetowej razem z agencją to gwarancja tego, że zostanie ona postawiona według najlepszych praktyk branży, by mogła wspinać się w pozycjach w SERP możliwie najefektywniej.

  • 1 Zmiana hostingu jest konieczna, jeśli obecny serwer jest wolny, niestabilny, przestarzały technologicznie lub nie zapewnia odpowiedniego wsparcia, a także w przypadku, gdy strona znajduje się na prywatnym serwerze bez profesjonalnej administracji.
  • 2 Zmiana CMS przy migracji może być potrzebna, gdy stary system jest niewygodny, ogranicza rozwój strony lub sprawia problemy z aktualizacjami i SEO.

Polecane wpisy

Spis treści

Chcesz, by Twoja strona była pierwszym wyborem klientów?

Skorzystaj z formularza kontaktowego