Case study Google Ads - Producent blach trapezowych - SmartAds

Producent blach trapezowych

Koszt kliknięcia

Początkowe CPC

1.74 zł

Koszt za każde kliknięcie

Obecne kliknięcia

0.31 zł

-82%

Koszt za każde kliknięcie

Zmniejszyliśmy koszt za kliknięcie (CPC) o ponad 82%

Kliknięcia

Początkowe kliknięcia

2299

Kliknięć

Obecne kliknięcia

12903

+461%

Kliknięć

Zwiększyliśmy dzienną liczbę kliknięć o 461%

Jakie podjęliśmy działania?

Przygotowaliśmy kampanię Google Ads w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej (Remarketing) z budżetem miesięcznym 3200 zł.

W prowadzonej kampanii najważniejsze było znalezienie precyzyjnych słów kluczowych, które dają dla naszego Partnera zapytania. Założyliśmy między innymi konwersję na wysłanie formularza kontaktowego, przejście na zakładkę kontakt oraz wykonanie połączenia telefonicznego. Podczas prowadzonej kampanii zawęziliśmy słowa kluczowe do tych, które dawały najwięcej zapytań. Okazało się, że najbardziej sprawdzają się precyzyjne słowa kluczowe takie jak „blachy trapezowe t18 / t35”. Dodatkowo sprawdzanie skuteczności kampanii pozwoliło zawęzić kampanię geograficznie do 12 województw, z których były najbardziej dochodowe zapytanie dzięki czemu zwrot z zainwestowanego budżetu jest jeszcze wyższy.

Dodatkowo do optymalizacji kampanii od początku jej trwania wykorzystujemy optymalizator sztucznej inteligencji, który pozwolił nam obniżyć koszt za kliknięcie w reklamę o 82% co automatycznie przełożyło się na wzrost liczby kliknięć o 461 %. Efekt obniżenia wypracowaliśmy ze stawki rynkowej na poziomie 1,74 zł do 0,31 zł obecnie. Zakładając, że mamy do dyspozycji 4000 zł i stawkę za kliknięcie 1,74 zł jesteśmy wstanie wygenerować 2299 wejść na stronę. Przy obniżonej stawce 0,31 zł przy tym samym budżecie jesteśmy wstanie wypracować 12903 wejść. Przy identycznej kwocie inwestycji możemy wypracować 10604 wejść więcej.

Wypracowane efekty w praktyce

Pozostałe Case Studies