Case study SEO (pozycjonowanie) -Produkty ogrodnicze – branża e-commerce - SmartAds

Produkty ogrodnicze – branża e-commerce

Nasz Klient, z którym współpracujemy od czerwca 2020 roku, prowadzi dynamicznie rozwijający się e-commerce oferujący szeroki asortyment produktów ogrodniczych. W ich ofercie znaleźć można m.in.: nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia ogrodnicze, akcesoria do szkółkarstwa, winnice, oraz odzież ochronną.

Efekty naszych działań w liczbach

Fraza kluczowaPozycja początkowaWzrost pozycjiPozycja obecnie
Chemirol nawozy dolistne73+703
Ekologiczne środki owadobójcze74+686
Nawozy do fertygacji68+635
Nawozy dolistne wieloskładnikowe99+8811
Ekologiczne nawozy dolistne54+531

Cele i założenia

Naszym celem było przede wszystkim poprawienie widoczności marki naszego Partnera Biznesowego poprzez wypozycjonowanie fraz związanych z oferowanym przez niego asortymentem ogrodniczym. Pomimo iż sklep miał dobrze zbudowaną ofertę produktową, jego obecność w wynikach wyszukiwania była ograniczona – założyliśmy więc, że wzmożony ruch na stronie z pewnością przełoży się na większą liczbę transakcji. Dzięki jasno sprecyzowanym celom i dobrze zaplanowanej strategii, naszemu zespołowi udało się wypozycjonować stronę Klienta.

Jakie podjęliśmy działania?

Pierwszym krokiem była szczegółowa analiza konkurencji oraz fraz kluczowych o największym potencjale na wygenerowanie organicznego ruchu na stronie. Skoncentrowaliśmy się na frazach bezpośrednio związanych z ofertą, takich jak „sklep z nawozami”, „nawóz z borem” czy „pellenc sekator”. Wybraliśmy hasła, które miały odpowiednią liczbę wyszukań, a jednocześnie dawały nam realną szansę na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach. Wraz z naszymi copywriterami zoptymalizowaliśmy oraz wytworzyliśmy nowe treści zgodne z aktualnymi standardami SEO, dzięki czemu ruch na stronie w ciągu dwóch lat współpracy wzrósł z 1758 do 26 342 – to przyrost przekraczający 1400%. Łatwo zauważalne i szybkie efekty naszych działań sprawiły, że Klient zdecydował się zwiększyć miesięczny budżet na działania SEO.

Frazy w TOP 50

W czerwcu 2020 roku, gdy rozpoczynaliśmy współpracę, nasz Klient posiadał 1459 fraz plasujących się w pierwszych 50 wynikach wyszukiwania. Po wdrożeniu strategii i zoptymalizowaniu treści, dwa lata później liczba haseł w tej kategorii wyniosła ponad 8 500 – to prawie 5x lepszy wynik.

Frazy w TOP 10

W trakcie współpracy udało się wypracowywać także zadowalające wyniki jeśli chodzi o frazy wyświetlane na pierwszej stronie wyszukiwania. W TOP 10, jeszcze w 2020 roku, Klient posiadał 346 haseł, a tylko dwa lata później liczba ta zwiększyła się o ponad 600%. Udało się uzyskać równie satysfakcjonujące wyniki w TOP 3, gdzie z początkowych 79 fraz, aktualnie widocznych jest 789.

Pozostałe Case Studies