Nasz Klient, z którym współpracujemy od czerwca 2020 roku, prowadzi dynamicznie rozwijający się e-commerce oferujący szeroki asortyment produktów ogrodniczych. W ich ofercie znaleźć można m.in.: nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia ogrodnicze, akcesoria do szkółkarstwa, winnice, oraz odzież ochronną.
Efekty naszych działań w liczbach
| Fraza kluczowa | Pozycja początkowa | Wzrost pozycji | Pozycja obecnie |
| Chemirol nawozy dolistne | 73 | +70 | 3 |
| Ekologiczne środki owadobójcze | 74 | +68 | 6 |
| Nawozy do fertygacji | 68 | +63 | 5 |
| Nawozy dolistne wieloskładnikowe | 99 | +88 | 11 |
| Ekologiczne nawozy dolistne | 54 | +53 | 1 |
Cele i założenia
Naszym celem było przede wszystkim poprawienie widoczności marki naszego Partnera Biznesowego poprzez wypozycjonowanie fraz związanych z oferowanym przez niego asortymentem ogrodniczym. Pomimo iż sklep miał dobrze zbudowaną ofertę produktową, jego obecność w wynikach wyszukiwania była ograniczona – założyliśmy więc, że wzmożony ruch na stronie z pewnością przełoży się na większą liczbę transakcji. Dzięki jasno sprecyzowanym celom i dobrze zaplanowanej strategii, naszemu zespołowi udało się wypozycjonować stronę Klienta.
Jakie podjęliśmy działania?
Pierwszym krokiem była szczegółowa analiza konkurencji oraz fraz kluczowych o największym potencjale na wygenerowanie organicznego ruchu na stronie. Skoncentrowaliśmy się na frazach bezpośrednio związanych z ofertą, takich jak „sklep z nawozami”, „nawóz z borem” czy „pellenc sekator”. Wybraliśmy hasła, które miały odpowiednią liczbę wyszukań, a jednocześnie dawały nam realną szansę na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach. Wraz z naszymi copywriterami zoptymalizowaliśmy oraz wytworzyliśmy nowe treści zgodne z aktualnymi standardami SEO, dzięki czemu ruch na stronie w ciągu dwóch lat współpracy wzrósł z 1758 do 26 342 – to przyrost przekraczający 1400%. Łatwo zauważalne i szybkie efekty naszych działań sprawiły, że Klient zdecydował się zwiększyć miesięczny budżet na działania SEO.

Frazy w TOP 50

W czerwcu 2020 roku, gdy rozpoczynaliśmy współpracę, nasz Klient posiadał 1459 fraz plasujących się w pierwszych 50 wynikach wyszukiwania. Po wdrożeniu strategii i zoptymalizowaniu treści, dwa lata później liczba haseł w tej kategorii wyniosła ponad 8 500 – to prawie 5x lepszy wynik.
Frazy w TOP 10
W trakcie współpracy udało się wypracowywać także zadowalające wyniki jeśli chodzi o frazy wyświetlane na pierwszej stronie wyszukiwania. W TOP 10, jeszcze w 2020 roku, Klient posiadał 346 haseł, a tylko dwa lata później liczba ta zwiększyła się o ponad 600%. Udało się uzyskać równie satysfakcjonujące wyniki w TOP 3, gdzie z początkowych 79 fraz, aktualnie widocznych jest 789.

