Case study Google Ads - Przewozy osób busem do niemiec - SmartAds

Przewozy osób busem do niemiec

Kliknięcia

Początkowe kliknięcia

980

dziennie

Obecne kliknięcia

5172

+427%

dziennie

Zwiększyliśmy dzienną liczbę kliknięć o 427%

Koszt kliknięcia

Początkowe CPC

1.53 zł

Koszt za każde kliknięcie

Obecne CPC

0.29 zł

-81%

Koszt za każde kliknięcie

Zmniejszyliśmy koszt za kliknięcie (CPC) o ponad 81%

Jakie podjęliśmy działania?

Podejmując współpracę z Klientem zdawaliśmy sobie sprawę, że branża międzynarodowych przewozów osób busami cechuje się dużą konkurencyjnością. Analizując sektor, w jakim działa firma naszego Partnera Biznesowego, a także brief, określiliśmy, że celem kampanii jest pozyskiwanie nowych leadów. Przy dużym ruchu z urządzeń mobilnych pozwoliłoby to zwiększyć liczbę pasażerów każdego kursu. Aby osiągnąć zamierzone efekty, zbudowaliśmy widoczność oferty klienta w wyszukiwarce Google za pomocą Kampanii Lokalnej oraz linków sponsorowanych.

Dodatkowo w celu dotarcia do nowych odbiorców z portali branżowych takich jak np. OLX wykreowaliśmy banery w sieci reklamowej w ramach 3 kampanii – Display, Remarketing i Discovery. Pozwoliło to na pozyskanie również połączeń telefonicznych i klientów szukających ogłoszeń poza wyszukiwarką Google.

Prawidłowa konfiguracja reklam na poziomie wyszukiwarki Google z zastosowaniem rozszerzenia połączeń spowodowała, że wiele rezerwacji zostało pozyskanych w ramach kontaktu telefonicznego już na poziomie wyszukiwarki bez uprzedniego odwiedzania strony internetowej. W ramach optymalizacji AI skutecznie obniżyliśmy stawki za kliknięcie CPC w ramach reklam mobilnych, co skutkowało większą ilością konwersji w tym samym budżecie miesiąc do miesiąca.

Współpracę z Partnerem Biznesowym rozpoczęliśmy w sierpniu 2020 roku. Po 3 miesiącach prowadzenia działań udało nam się osiągnąć sukces w zakresie obniżenia stawki CPC i pozyskania dla Klienta nowych rezerwacji na kolejne przejazdy. Wypracowane efekty przyczyniły się do zwiększenia zysków i rozwoju firmy, która pozwoliła sobie na rozbudowę floty pojazdów. Po roku współpracy marka naszego klienta stała się na tyle rozpoznawalna, że podjęliśmy decyzję o uruchomieniu kampanii Search Brand. Wynikało to z faktu, że wiele zapytań dotyczyło konkretnie firmy naszego Partnera Biznesowego, a konkurencyjne przedsiębiorstwa zaczęły promować się z wykorzystaniem jego nazwy.

Obecnie po prawie 2 latach współpracy Klient na stałe włączył promocję za pomocą reklam Google Ads do swoich działań marketingowych.

Wypracowane efekty w praktyce

Pozostałe Case Studies