Jakie podjęliśmy działania?
Dział techniczny na początku przygotował audyt kampanii w Google Ads, który omówiliśmy z naszym partnerem. Strategia, którą obraliśmy to maksymalizacja liczby kliknięć z użyciem algorytmów sztucznej inteligencji oraz wprowadzenie zmian przy uwzględnieniu wniosków z przeprowadzonej analizy.
Bardzo szybko wypracowaliśmy efekt obniżenia stawki za kliknięcie o 72% co automatycznie przełożyło się na wzrost liczby kliknięć o 260 %. Zakładając, że mamy do dyspozycji 4000 zł i stawkę za kliknięcie 3,10 zł jesteśmy wstanie wygenerować 1290 wejść na stronę. Przy obniżonej stawce 0,86 zł przy tym samym budżecie jesteśmy wstanie wypracować 4651 wejść. Przy identycznej kwocie inwestycji możemy wypracować 3361 wejść więcej.
Wprowadziliśmy kampanię Remarketing, żeby zachęcić klientów do powrotu na stronę internetową oraz ułatwić im kontakt z firmą. 96% użytkowników opuszcza stronę internetową nie dokonując wartościowego zapytania, a 49% konsumentów potrzebuje 2-3 wizyt żeby dokonać konwersji. Remarketing jest niezbędnym krokiem do skutecznego pozyskiwania klientów, dlatego kampanię banerową wdrożyliśmy w trzecim miesiącu współpracy. Budżet na uruchomienie dodatkowego kanału wypracowaliśmy z efektu obniżenia stawki za kliknięcie.
Wypracowane efekty w praktyce
