Ads

Ostatni tydzień listopada rozpocznie trwający ponad miesiąc okres wyprzedaży i promocji. Dla konsumentów jest to okazja do nabycia produktów i usług w obniżonych cenach. Dla właścicieli firm oznacza natomiast okres wzmożonej sprzedaży i zwiększonych zysków. Są one jednak zależne od tego, jak wielu konsumentów postanowi skorzystać z oferty. Zadbaj więc o to, aby kampania marketingowa Twojego biznesu w sieci została dopasowana do sezonowych zmian, dzięki czemu łatwiej zdobędziesz nowych klientów.

Zwyczaje zakupowe Polaków a sprzedaż produktów i usług w sieci

Konsumenci z roku na rok coraz chętniej korzystają z okazji, a na niektóre z nich czekają cały rok. Tak właśnie jest w przypadku okresu rozpoczynającego się w ostatni piątek listopada, czyli popularny Black Friday. Według raportu KPMG 49% Polaków wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do wyprzedaży. Aż 89% z ankietowanych stwierdziło, że chętnie skorzysta z promocji, przy czym większość kierować się będzie ceną.

Warto przy tym pamiętać, że w ciągu ostatnich dwóch lat także codzienne zwyczaje zakupowe Polaków uległy zmianie. O wiele chętniej wybierają oni zakupy w sieci ze względu na ich łatwość, wygodę oraz bezpieczeństwo. Można się więc spodziewać, że firmy prowadzące sprzedaż online cieszyć się będą ogromnymi zyskami, a w kolejnych latach postępujące zmiany będą działać na ich korzyść.

Dlaczego odpowiednia kampania Google Ads jest tak ważna w okresie promocji?

Obecność firmy w sieci to jeden z podstawowych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Jednak niezbędna jest przy tym odpowiednio opracowana i prowadzona kampania reklamowa zwiększająca widoczność. Google Ads pozwala na użycie skutecznych narzędzi, które na podstawie zgromadzonych danych umożliwią jej stworzenie i optymalizację. Przystosowanie jej pod kątem docelowych odbiorców sprawi, że będziesz w stanie dotrzeć do konsumentów w konkretnej grupie wiekowej, o sprecyzowanych zainteresowaniach, płci, a co najważniejsze – do tych, zdecydowanych na zakup.

Analiza trendów w poprzednich latach i modyfikacja strategii tak, aby odpowiadała na potrzeby potencjalnych klientów, są przy tym kluczowe. Sezonowość wydarzeń pozwala zaplanować działania marketingowe z dużym wyprzedzeniem. Umożliwia to zwiększenie ich efektywności w okresie trwania wyprzedaży, trafiając z ofertą dokładnie tam, gdzie będzie się cieszyć największą popularnością.

Google Ads – rodzaje kampanii i ich możliwości

Obecnie Google Ads oferuje kilka rodzajów kampanii, które możesz dobrać do celu, jaki chcesz osiągnąć. Bardzo duże znaczenie ma przy tym branża, w jakiej działa Twoje przedsiębiorstwo oraz jego charakterystyka. Dlatego, aby skutecznie przygotować się na sezon wyprzedaży i promocji, warto poznać ich zalety oraz zastosowanie.

Kampanie w sieci wyszukiwania – podstawowy sposób na reklamę w sieci

Ten typ reklam wyświetla się po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania dotyczącego oferowanych usług lub produktów. Znajdują się one bezpośrednio nad wynikami, są więc świetnym narzędziem, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Przyjmują zazwyczaj formę tekstową i mogą zarówno zwiększać ruch w witrynie, jak i sprzedaż. W połączeniu z atrakcyjnymi ofertami w sezonie promocyjnym są w stanie wygenerować znaczący wzrost zysków dla Twojej firmy.

Kampanie produktowe – efektywne zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego

To rozwiązanie sprawdza się zwłaszcza w przypadku sprzedaży detalicznej w sieci. Pozwala na wyświetlanie użytkownikom informacji o oferowanych produktach wraz z ich zdjęciem. Dzięki nim zainteresowani konsumenci mogą przejść bezpośrednio na stronę artykułu w sklepie i dokonać zakupu. Reklamy produktowe wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania oraz w Google Zakupy. Za ich pomocą nie tylko wypromujesz swój asortyment, ale także zwiększyć sprzedaż. Jeśli natomiast posiadasz również stacjonarne punkty handlowe, w połączeniu z kampanią lokalną reklamy produktowe umożliwią zwiększenie sprzedaży w placówkach w pobliżu klientów.

Kampanie displayowe (w sieci reklamowej) – atrakcyjne reklamy graficzne

Sieć reklamowa Google pozwala na wyświetlanie ciekawych wizualnie i angażujących materiałów marketingowych zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom. Docierają do nich w odpowiednim czasie i witrynie, np. w serwisach YouTube czy Gmail, jeszcze zanim aktywnie zaczną poszukiwać konkretnych produktów i usług. Jest to więc idealny sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie świadomości marki. Możesz przy tym jednocześnie korzystać z wielu typów kampanii, także w formie wideo lub promujących aplikacje. Dzięki temu Twoja oferta trafi do większej liczby konsumentów.

Skuteczne prowadzenie kampanii Google Ads

Aby zdążyć z uruchomieniem zaplanowanych kampanii przed rozpoczęciem okresu wyprzedaży, warto zacząć już teraz. Dzięki temu nowi i dotychczasowi klienci będą mogli skorzystać z Twojej oferty, a wskaźnik sprzedaży znacząco wzrośnie. Odpowiednio przeprowadzone działania pozwolą też wzmocnić pozycję firmy na rynku. Żeby cieszyć się korzyściami, jakie niesie za sobą efektywna realizacja strategii marketingowej z wykorzystaniem Google Ads, postaw na pomoc profesjonalistów.  Opracują i wdrożą skuteczną strategię, którą zoptymalizują tak, aby przynosiła efekty zgodne z Twoim celem. Będą też kontynuować działania po zakończeniu promocji i przygotują kampanie pod kątem kolejnych wydarzeń sezonowych.