strong>O znaczeniu i konieczności prowadzenia działań marketingowych nie trzeba nikogo przekonywać. Jest to kluczowy obszar aktywności firmy, bez względu na jej specyfikę i wielkość. Dostępne narzędzia marketingowe zmieniają się jednak bardzo dynamicznie, a coraz popularniejszy staje się marketing cyfrowy.
Potencjał i zainteresowanie mediami elektronicznymi stale rośnie, i nie sposób nie zauważyć tego faktu, przedsiębiorcy i marketerzy także zwrócili na to uwagę, dopatrując się w tym nośniku treści sposobu na skuteczne promowanie działalności. Zasada jest tu bardzo prosta – skoro Twoi klienci są aktywni w Internecie i Ty powinieneś zaistnieć w tym obszarze.
Marketing cyfrowy – to mnogość możliwości
E-marketing to przestrzeń o bardzo dużych możliwościach. Sposobów, w jakie możesz się promować w internecie jest naprawdę wiele, to zarówno działania związane z optymalizacją strony pod kątem wymagań wyszukiwarki Google (techniczna strona e-marketingu), to reklama w Google Ads, to remarketing mailowy, to aktywność w social mediach. Jednak które z tych działań dają najlepsze rezultaty? Odpowiedź na to pytanie jest prosta, choć nieoczywista – chodzi tu o synergię, jeśli zadbasz o odpowiednią aktywność we wszystkich tych obszarach, przygotujesz odpowiednio stronę internetową, zadbasz o jej responsywność, szybkość ładowania, jakość, zaplanujesz i zoptymalizujesz kampanie Google, przygotujesz fanpage i będziesz aktywnie dodawał do niego materiały związane z funkcjonowaniem firmy i jej ofertą – możesz liczyć na bardzo dobre wyniki. Oczywiście takie działania wymagają wiedzy i doświadczenia, a na rezultaty trzeba poczekać, jednak ich skuteczność jest mierzalna – co jest główną przewagą marketingu cyfrowego nad tradycyjnym. Tu masz szansę zobaczyć statystyki, sprawdzić jaką konwersję dają prowadzone działania.
Co jeszcze wyróżnia e-marketing?
Przede wszystkim niższy koszt i lepszy zwrot inwestycji – zdecydowanie większy zasięg w porównaniu z tradycyjnymi nośnikami przy jednoczesnym niższym wkładzie finansowym to zaleta, obok której nie sposób przejść obojętnie. Szczególnie docenią to małe firmy, dla których prowadzenie działań marketingowych to zawsze duże obciążenie. Wspomniana mierzalność także jest niewątpliwą zaletą, ale nie tylko ona, nad reklamą internetową masz stały nadzór, a co za tym idzie w każdym momencie masz możliwość zmodyfikowania kampanii, takiej szansy nie daje Ci tradycyjny marketing. Możliwość wprowadzania modyfikacji to lepsze reagowanie na oczekiwania konsumentów, a tym samym lepsze gospodarowanie zainwestowanymi pieniędzmi – znowu oszczędność. Tym, co jednak jest szczególnie ważne jest budowanie świadomości marki – Internet jak żadne inne medium pozwala być Ci w stałym kontakcie z Twoimi klientami, a to przekłada się na budowanie opinii o firmie i zaufania wobec niej – jest to coś, co ciężko osiągnąć przy pomocy tradycyjnych mediów.
Dziś zachowanie konsumentów różni się od tego, co było jeszcze kilka lat temu. Obecnie nie tylko musisz do nich dotrzeć, przesyt reklam sprawia, że stają się oni na nie obojętni, dlatego tak ważne jest to, by ich zaangażować, by nie byli oni tylko biernym odbiorcą reklamy, ale uczestniczyli w jej tworzeniu, wyrażali swoje opinie, wchodzili w interakcje z firmą – a to pozwala właśnie osiągnąć marketing cyfrowy.