AdsMarketing

Każdy, kto prowadzi działalność w przestrzeni internetowej, wie, że feed product to zadanie, która tak naprawdę nigdy się nie kończy, gdyż należy regularnie aktualizować dane produktów, uzupełniać informacje o ich dostępności, dodawać kolejne atrybuty i modyfikować już istniejące. Tym bardziej że Google regularnie wprowadza zmiany w wymaganiach oraz możliwości w funkcjonowaniu feedów. Oto, jakie innowacje w prowadzeniu feed product pojawiły się w tym roku.

Opis – atrybut z wysokim priorytetem

Mimo iż jest on wymagany do uwzględnienia we wszystkich plikach produktowych, jego brak nie sprawi, że nasz towar zostanie odrzucony przez Google. Jednakże nieuwzględnienie opisu w feedzie będzie skutkowało znacznie gorszą liczbą wyświetleń, przez co nasz produkt nie dotrze do tak wielu potencjalnych klientów, jak mógłby, gdyby został wzbogacony o ten istotny atrybut. Wynika to między innymi z tego, że roboty Google traktują produkty z opisem jako te z wyższym priorytetem. Poza tym dobrze skonstruowana prezentacja sprawia, że oferta jest po prostu atrakcyjniejsza i wzbudza u konsumenta zaufanie. Atrybut ten pojawił się na początku września 2020 roku.

Informacje o produkcie

Czyli kilka krótkich zdań opisujących produkt, w których znajdą się jego najważniejsze cechy. Podawane informacje muszą być jak najistotniejsze dla konsumenta. Należy wiedzieć, czego użytkownik szuka i co w naszym produkcie jest dla niego najważniejsze. Warto więc zrobić research i sprawdzić, jakie oczekiwania mają klienci w stosunku do towarów, jakie im oferujemy. Dobrym pomysłem będzie na pewno przyjrzenie się, jak internauci formułują zapytania w wyszukiwarce, szukając naszych produktów i postarać się udzielać na nie odpowiedzi właśnie w tych kilku krótkich zdaniach.

Szczegóły produktu – informacje techniczne

Ten atrybut przypisany został do produktów posiadających złożone dane techniczne, z którymi klient powinien się zapoznać przed kupnem. Dotyczy on więc między innymi urządzeń elektronicznych. Szczególne zastosowanie znajdzie więc w specyfikacji komputerów, telewizorów, tabletów oraz telefonów komórkowych. W ramach szczegółów produktu znajdziemy więc takie informacje jak pamięć RAM, pojemność dyskowa, rozdzielczość ekranu czy procesor. Atrybut ten funkcjonuje od czerwca, jednak nie jest obowiązkowy do wprowadzenia.

Koszt abonamentu

Atrybut jest oczywiście uwzględniany w tych produktach, które klient opłacać będzie drogą abonamentową. Powinien więc pojawić się między innymi w ofertach telefonów, internetu czy samochodów. Opcja dostępna od września tego roku.

Rata

Jest to informacja dla potencjalnego klienta, ile wynosić go będą miesięczne raty za spłatę danego produktu. Ten atrybut powinien znaleźć się przede wszystkim w przypadku droższych urządzeń elektronicznych, takich jak laptopy, telewizory czy telefony komórkowe, ale również samochodów oraz mebli.

Każdy przedsiębiorca działający w internecie powinien być na bieżąco z kolejnymi wytycznymi od Google, gdyż ich niespełnianie może skutkować obniżeniem CTR (wskaźnika kliknięć określających poziom zainteresowania internautów naszymi ofertami). Ponadto nasze produkty przeznaczone do reklamy mogą zostać odrzucone przez system jako niespełniające wymogów specyfikacji. W skrajnych wypadkach, Google może nawet zablokować nasze konto na Merchant Center. Właściwe tworzenie feedów ma więc znaczenie nie tylko w sferze prestiżu i pozyskiwania klientów. Jest to warunek, aby nasza firma mogła być widoczna w sieci w ogóle.