Ads

Postęp zarówno w wymiarze cywilizacyjnym, jak i technologicznym bardzo często sugeruje zrywanie z dotychczasowymi metodami radzenia sobie z bieżącymi problemami. Mimo wszystko, niektóre z tych sposobów są tak mocno zakorzenione w świadomości, że niezwykle trudno przekonać ludzi do porzucenia ich na rzecz nowszych, lepszych i skuteczniejszych rozwiązań. Reklama to doskonały tego przykład. Pomimo istnienia innowacyjnych systemów reklamowych o niemalże nieograniczonym potencjale, wiele usługodawców i przedsiębiorców wciąż stawia na zwykłe ulotki, reklamy telewizyjne czy broszury prasowe. Spójrzmy więc, co można zyskać dzięki zdecydowaniu się na nowoczesne rozwiązanie, jakim jest usługa Google Ads.

Zrozumienie konsumenta i jego potrzeb

Na początku warto zastanowić się, co w ogóle wyróżnia dobrą reklamę, co powoduje, że jest skuteczna i skłania odbiorców do sięgnięcia po promowany produkt? Zdaniem specjalistów i profesjonalnych marketingowców, dominującym czynnikiem jest świadomość istnienia określonych potrzeb konsumenta. Wartościowy komunikat promocyjny nie jest więc skierowany do każdego (tutaj warto przypomnieć popularne powiedzenie, że gdy coś jest dla wszystkich, to jest po prostu dla nikogo – w przypadku reklam – jak najbardziej adekwatne stwierdzenie), lecz do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców. Problem jest taki, że w przypadku tradycyjnych nośników reklamowych, określanie grupy docelowej nie jest możliwe. Sam komunikat może być sformułowany w odpowiedni sposób, ale szansa na to, że dotrze on do interesującego nas targetu, jest mocno ograniczona. W przypadku kolportażu ulotek możemy ewentualnie znaleźć dobrą, często odwiedzaną przez ludzi, lokalizację, lecz kiedy rzecz dotyczy spotu w telewizji, to już kontroli nie mamy żadnej. Dlaczego tworzenie usług w odpowiedzi na potrzeby konsumentów jest tak ważne? Ponieważ tylko w takiej sytuacji potencjalny klient nie poczuje się zaatakowany reklamą. W rzeczywistości, w której niemalże na każdym kroku mamy do czynienia z informacjami promującymi markę, produkt czy usługę, wiele osób po prostu uodparnia się na reklamy. Szuka natomiast sposobów na zaspokajanie swoich potrzeb konsumenckich.

Zasięg, trafność i mierzalność – trzy filary skutecznej reklamy

Skoro więc podstawą w reklamie powinno być odpowiednie targetowanie, należy znaleźć narzędzia dostosowane do tworzenia kampanii kierowanych. Poza tym warto wiedzieć i ustalić, jaki zasięg powinien mieć komunikat promocyjny, a ponadto – powinniśmy mieć narzędzia pozwalające ocenić skuteczność. Na szczęście istnieje system reklamowy, który gwarantuje nam to wszystko i wiele więcej. Google Ads pozwala nie tylko na bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej, dzięki możliwości stworzenia kampanii kierowanej na jasno zdefiniowaną demografię, lokalizację czy zainteresowania, możemy być pewni, że nasz komunikat trafi bezpośrednio do osób, które poszukują dokładnie takich produktów lub usług, jakie mamy w swojej ofercie. Dzięki temu, że system ten umożliwia całkowitą swobodę w określeniu obszaru, na który zamierzamy kierować reklamy, nie ma najmniejszego problemu w promowaniu np. lokalnych interesów – salonów fryzjerskich, mechaników czy restauracji. Komunikat może być wyświetlany użytkownikom znajdującym się w obrębie nie tylko jednej miejscowości, ale nawet dzielnicy czy ulicy. Nieustannie mamy dostęp do statystyk i narzędzi pozwalających na ocenianie skuteczności naszej kampanii. Nie da się ukryć, że tak absolutnej kontroli nie gwarantuje nam żaden tradycyjny nośnik. Telewizja, radio, prasa czy zwykłe ulotki to rozwiązania, co do których skuteczności nie mamy żadnych gwarancji. Możemy jedynie liczyć na łut szczęścia lub zapłacić za wyświetlanie ich w określonym czasie, lecz wtedy też nikt nas nie zapewni o zwiększeniu liczby klientów. 

Rozwój, rozwój i jeszcze raz – rozwój

Statystyki bardzo dosadnie pokazują przewagę nowych mediów nad starymi. Internet nieustannie się rozwija, a użytkownicy coraz więcej czynności wykonują za pośrednictwem sieci. Telewizja, radio i prasa mają co prawda swoich zwolenników, ale pełen potencjał dzisiejszych możliwości, możemy osiągnąć wyłącznie dzięki działaniom w internecie. Stare media mają to do siebie, że osiągnąwszy pewien punkt rozwoju, nie są w stanie przeskoczyć barier wynikających ze swojej specyfiki. Google Ads natomiast to usługa, w której nieustanny progres jest wpisany w jej definicje. Nowe rozwiązania, aktualizacje, automatyzacje i inne udogodnienia, które pojawiają się non stop, pozwalają na coraz lepsze dopasowywanie funkcji tego systemu reklamowego, zarówno do potrzeb reklamodawców, jak i użytkowników. Google to firma prokonsumencka, zatem każda decyzja podjęta przez jej pracowników charakteryzuje się dobrem użytkowników. Ma to niemałe znaczenie z perspektywy konsumenta, który oglądając telewizję, przełącza kanał, gdy pojawia się blok reklamowy, a ulotki wyrzuca do kosza bez sprawdzania ich treści. Reklamy kierowane w Google Ads mają za zadanie trafić do osób, szukających danej usługi lub produktu. Dzięki temu mają one nieporównywalnie większą skuteczność niż telewizyjny ciąg zróżnicowanych komunikatów reklamowych traktujących o całkowicie niepowiązanych ze sobą markach.

Reklama kompleksowa

Z kampaniami reklamowymi opartymi na tradycyjnych mediach wiążą się dwa podstawowe problemy. Po pierwsze, są one nierzadko naprawdę kosztowne, a – co już ustaliliśmy – nie mamy wcale gwarancji, że okażą się opłacalne i skuteczne. Drugim problemem jest ograniczona kontrola nad kampanią po jej rozpoczęciu. Oczywiście brak wydajnych narzędzi pozwalających nam sprawdzić skuteczność podjętych działań również nie ułatwia oceny skuteczności kampanii. Bardzo prawdopodobna jest więc sytuacja, w której reklamodawca zainwestuje ogromne pieniądze w kampanię, która zupełnie rozminie się z jego przypuszczeniami. Taki scenariusz nigdy nie miałby miejsca w systemie Google Ads. Reklamodawcy mają realny wpływ na, to kiedy i gdzie reklama zacznie być wyświetlana. Istnieje możliwość zmiany dziennych stawek za kliknięcie, co eliminuje problem konieczności przygotowywania ogromnych budżetów, samą kampanię natomiast można bezproblemowo wstrzymać kilkoma kliknięciami. Ta ostatnia opcja jest niezwykle ciekawa, zwłaszcza w odniesieniu do tradycyjnych rozwiązań, gdzie raz zapoczątkowana kampania nie może zostać przerwana z dnia na dzień. Tego rodzaju elastyczność świetnie współgra z mnogością kanałów, jakimi dysponujemy podczas tworzenia strategii w obrębie Google Ads. Mamy możliwość łączenia takich opcji jak remarketing wsparty linkami sponsorowanymi czy kontem w Google Merchant Center. Internauta zatem otrzymuje komunikaty na temat pożądanych usług czy produktów z wielu źródeł, dzięki czemu jego motywacja do podejmowania działań zakupowych jest wieloaspektowa – jednym z takich aspektów jest również odpowiednia oprawa graficzna zapewniona przez kampanie banerowe. Google Ads to też doskonała opcja dla osób funkcjonujących w bardzo niszowych branżach, które trudno reklamuje się w mediach tradycyjnych. Odpowiednie kierowanie na target rozwiązuje ten problem i pozwala pozyskiwać wyłącznie konsumentów realnie zainteresowanych takimi usługami.

Google Ads a kwestia finansów

W rzeczywistości mediów tradycyjnych płaciło się przede wszystkim za udostępnione miejsce w bloku reklamowym lub dobrze widocznym miejskim terenie. Kupowało się więc przestrzeń, która może zostać dostrzeżona przez konsumentów. Może, choć nikt nie twierdzi, że będzie. Łatwo zauważyć, że jest to nie zbyt opłacalne rozwiązania. Google Ads całkowicie zrewolucjonizowało kwestie płacenia za komunikat reklamowy. Podejście firmy z Mountain View jest zupełnie inne – reklamodawca nie płaci za udostępnione miejsce – płaci za skuteczność reklamy. Mówiąc wprost, płacimy, jeśli użytkownik kliknie naszą reklamę, czyli kiedy przekona go ona do podjęcia działania. Takie rozwiązanie całkowicie zmienia punkt ciężkości w temacie przygotowania budżetów na kampanie. Płacąc wyłącznie za skuteczność, nie czujemy, że marnujemy budżet, tylko rzeczywiście przeznaczamy fundusze na coś, co ma realne przełożenie wpływające ma zwiększenie naszego kontaktu z klientem. 

Google Ads to narzędzie dostosowane do potrzeb każdego reklamodawcy. Niezależnie od tego, czy interesuje nas kampania produktowa, czy wizerunkowa. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zwiększyć konwersję i ruch na stronie, mamy realny wpływ na przebieg kampanii, na bieżąco reagujemy na zachowania konsumentów i dopasowujemy zmienne naszych działań do tego, czego oczekują użytkownicy. Przy tym nie potrzebujemy ogromnego budżetu, ponieważ płacimy wyłącznie za komunikaty reklamowe odnoszące sukces. Obecnie nie ma innych nośników reklamy, które mogłyby stawać w szranki z rozwiązaniem proponowanym przez Google’a – właśnie dlatego, jeśli jesteś przedsiębiorcą, który szuka dla siebie najlepszej opcji, aby stworzyć dobry, trafiający w interesujący Cię target komunikat reklamowy, system Google Ads jest usługą dla Ciebie.