E-marketing to ogromny potencjał, to szansa na skuteczne promowanie firmy. Wśród dostępnych rozwiązań jedno szczególnie przykuwa uwagę – Google Ads. Co jednak uczyniło z niego tak mocnego gracza w świecie cyfrowego marketingu?
Google Ads – jedno narzędzie, wiele możliwości
Form promocji, jakie możemy wykorzystać w obrębie Google Ads jest naprawdę wiele, najbardziej jednak utożsamiane z nim są linki sponsorowane. To promocja bezpośrednio w wyszukiwarce. Reklama wyświetla się podobnie jak zwykłe wyniki wyszukiwania – są to treści sponsorowane, które wyświetlają się w odpowiedzi na wpisaną przez użytkownika frazę. W zależności od tego, jak ustawisz parametry reklamy, możesz za pomocą Google Ads promować konkretne produkty czy ofertę, jak i całą stronę. Wyniki te wyświetlają się w wyróżnionym miejscu, na szczycie listy, co zapewnia dobrą widoczność i stosunkowo dużą frekwencję wejść – o ile reklama zostanie dobrze ustawiona.
Ads to coś więcej niż linki sponsorowane
Poza reklamą w wyszukiwarce, Google Ads umożliwia również prowadzenie kampanii promocyjnej za pośrednictwem Gmaila. GSP (Google Sponsored Promotions), bo tak nazywa się ta reklama, ma postać wyróżnionych wiadomości, które wyświetlają się w zakładce oferta ponad wszystkimi innymi e-mailami. Dzięki temu odbiorca od razu widzi, że ma do czynienia z treścią promocyjną. Takie umiejscowienie i forma reklamy sprawia, że jednocześnie nie sposób jej nie zauważyć, a przy tym nie jest ona szczególnie nachalna. Odbiorca sam decyduje czy chce wejść w wiadomość i co zrobić z nią dalej. Zaletą tej formy jest niski koszt prowadzenia takich działań przy jednocześnie dobrej efektywności jeśli chodzi o budowanie rozpoznawalności marki. Zasięg oddziaływania także dobrze się kształtuje, ponieważ odbiorca, jeśli reklama go zainteresuje, może w prosty sposób podzielić się nią ze znajomymi.
Jest jeszcze Display Ads
Reklama na stronach internetowych i przeglądarkach należących do sieci reklamowej Google. W tym przypadku promocja może przybrać różne formy – można opublikować wersje statyczne, jak i formaty video – wszystko zależy od tego, co chcesz promować i jaki rezultat osiągnąć. Dzięki Google Ads można dotrzeć do mniej konkretnych użytkowników niż w przypadku Google Search, jednak reklamy wyświetlają się na forach branżowych i innych portalach, gdzie użytkownik dopiero zbiera informacje, dlatego dotarcie do niego w tym momencie może zagwarantować pozyskanie klienta nim zdąży on się zainteresować ofertą konkurencji.
No i remarketing
Obecnie odbiorcy rzadko kiedy od razu decydują się na zakup, zwykle opuszczają stronę, zastanawiają się nad kupnem, porównują oferty, dlatego tak ważne jest przypominanie im o własnej ofercie – Google remarketing na to pozwala. To forma reklamy dynamicznej, dzięki jej utworzeniu użytkownikowi, który opuści Twoją stronę, będą się wyświetlały reklamy związane z oglądanym przez niego produktem na innych stronach. W ten sposób nie tylko przypomnisz o swoich produktach, ale także ułatwisz powrót stronę. Warto jeszcze dodać, że remarketing jest zwykle tańszy niż kierowanie reklamy do nowych odbiorców, a przecież warto zawalczyć o klienta, który zwrócił już uwagę na Twoją ofertą.
Google Ads to szereg możliwości promowania firmy, dzięki którym możesz stworzyć spójną strategię reklamową, obejmującą wiele kanałów komunikacji z konsumentem. Jednocześnie możliwość stałego nadzorowania efektów prowadzonych działań oraz wprowadzania modyfikacji, sprawia, że w każdej chwili możliwe jest zmienie parametrów dowolnej kampanii – dzięki temu doskonale wykorzystasz zainwestowane środki.