Ads

Prowadzenie kampanii w Google Ads wiąże się z koniecznością obserwowania wielu zmiennych i analizowania danych. By lepiej ją doprecyzować i tym samym zwiększyć jej skuteczność Google do naszej dyspozycji oddaje wiele funkcjonalności. Jedną z nich jest możliwość ustalania grup reklam.

Grupy reklam to funkcjonalność, która pozwala na porządkowanie podobnych do siebie komunikatów promocyjnych, a także segregowanie ich w jednym zbiorze. Reklamy te wyświetlane są dzięki wspólnemu zestawowi słów kluczowych dobranych przez reklamodawcę. Warto na samym wstępie zauważyć, że możliwe jest ustalenia stawki dla wszystkich słów kluczowych powodujących wyświetlanie reklam z obrębu jednej grupy; można także określić cenę dla poszczególnych haseł kluczowych będących w grupie reklam.

Jak utworzyć grupę reklam?

Obecnie tworzenie grup reklam nie jest niczym skomplikowanym, gdy jesteśmy na karcie „Kampania”, to w sekcji „Wszystkie kampanie online” musimy kliknąć nazwę tej, do której chcemy dodać grupę reklam. W następnej kolejności mamy już dostęp do odpowiedniej karty, z której poziomu będziemy w stanie stworzyć odpowiednie grupy. Jeśli po ich utworzeniu będziemy chcieli dodać nowe komunikaty promocyjne bądź frazy kluczowe nie będzie z tym żadnego problemu. Można to zrobić z poziomu kart „Reklamy” oraz „Słowa kluczowe”. Widać zatem, że tworzenie nowych kategorii opartych o podobną tematykę reklam nie jest niczym trudnym, a zauważalnie zwiększa efektywność naszej pracy i nawigowania w panelu Google Ads.

Oczywiście grupę reklam możemy w każdej chwili edytować – zmienić domyślny maksymalny współczynnik CPC czy nadać inną nazwę. Raz utworzona kategoria jest niezwykle elastyczna. Zmiany możemy wprowadzać również w obrębie samego zbioru, z czego również powinniśmy zdawać sobie sprawę. Edycja stanu, nazwy lub stawek większej liczby grup także nie jest niczym skomplikowanym – wystarczy jedynie zaznaczyć znajdujące się obok nich pola.

Grupy reklam a domyślne stawki

Grupa reklam umożliwia nam ustalenie domyślnej stawki dla wszystkich reklam w zbiorze, jednak pamiętajmy także o tym, że maksymalne CPC można również dostosowywać do konkretnej frazy w obrębie jednej grupy. W takim przypadku sama domyślna stawka grupy zostanie zastąpiona przez CPC konkretnego hasła, jakie zostało wyświetlone przez Google. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w kontekście grup, w których jedna z fraz jest zauważalnie skuteczniejsza od pozostałych. To jednak nie wszystkie możliwości — kiedy nasza reklama konkuruje o wyświetlenie na smartfonach czy tabletach, w różnych lokalizacjach, w określone dni lub pory, mamy możliwość ustawienia automatycznego dostosowywania stawek. Jeśli zatem użytkownik znajduje się w odpowiednim, zdefiniowanym przez nas, miejscu i porze, to komunikat reklamowy będzie miał wyższą stawkę za kliknięcie. Warto także wiedzieć, że nie musimy wcale określać ich samodzielnie. Możliwe jest zastosowanie dla grup reklam strategii automatycznej, gdzie stawki są dobierane przez specjalnie przygotowane algorytmy. Poleganie na nich bywa korzystne, jednak nie sprawdzi się w przypadku każdej kampanii, dlatego warto obserwować poczynania algorytmu i w razie konieczności wprowadzać samodzielnie modyfikacje.

Grupy reklam to zatem doskonałe narzędzie do kontroli wszystkich komunikatów promocyjnych, które posiadamy w kampanii. Dzięki możliwości określania stawek poprzez edycję całej grupy i pojedynczych fraz w ich obrębie, mamy całkowitą kontrolę nad przebiegiem kampanii, zatem nie jest to rozwiązanie, które w jakikolwiek sposób ograniczałoby nasze działania marketingowe – wręcz przeciwnie.