Ads

Coraz częściej mówi się o kampaniach SSC jako alternatywie stopniowo wypierającej powszechnie stosowane PLA. Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad wdrożeniem tego rozwiązania dla swojego biznesu, tym samym rezygnując z tradycyjnych kampanii. Czym różnią się obie strategie i kiedy warto uruchomić SSC?

Kampanie PLA – doskonała widoczność, pełny pakiet informacji

W ramach kampanii produktowych PLA (Product Listing Ads) tworzone są reklamy, które dostarczają użytkownikowi wszelkich niezbędnych informacji na temat szukanego produktu oraz przekierowują go bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie można dokonać zakupu.

Reklama zawiera zdjęcie przedmiotu, jego pełną nazwę, cenę oraz nazwę firmy. Dodatkowo możemy zamieścić w niej informacje o ewentualnych rabatach oraz kosztach wysyłki. Wyświetlać się będzie tym użytkownikom, którzy szukają produktu zbliżonego do zawartych w naszej ofercie. Ogłoszenie widoczne jest w wynikach wyszukiwania na szczycie listy w rzędzie obok innych firm handlujących podobnym towarem.

Dużą zaletą kampanii PLA jest możliwość samodzielnego decydowania, jakie informacje na temat produktu chcemy zamieścić. Niegdyś Google publikował je sam, pobierając dane ze strony sklepu.

Co istotne PLA nie wykorzystuje listy słów kluczowych, a specjalny plik (feed produktowy) utworzony przez reklamodawcę zawierający opisy wszystkich produktów, które mają być reklamowane. Przy pomocy uczenia maszynowego algorytmy przetwarzają zawartość pliku i na tej podstawie tworzą bazę słów kluczowych, na które wyświetlać będą się reklamy. Użytkownik, po wpisaniu frazy, ujrzy różne oferty z kilku sklepów na ten sam produkt.

Zalety kampanii PLA

Ogromny plusem PLA to możliwość jednoczesnego wyświetlania reklamy graficznej obok tekstowej dla jednego produktu, które razem dają pełny obraz oferty. Dzięki temu, że użytkownik, bezpośrednio po wpisaniu hasła w wyszukiwarce, otrzymuje na starcie kompletny pakiet informacji o produkcie, istnieje prawdopodobieństwo, że, wchodząc na naszą stronę, jest już zdecydowany na zakup. To z kolei sprawia, że ruch w witrynie autentycznie przekłada się na zwiększoną sprzedaż.

Widoczność oferty i wszystkie niezbędne dane o produkcie to źródło zysków. Uruchomienie kampanii produktowej jest więc niezbędnym krokiem do osiągnięcia sukcesu w sieci.

Czym z kolei charakteryzują się inteligentne kampanie SSC?

Kampanie SSC – nowoczesne technologie dla sukcesu w biznesie

Inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping Campaigns) stanowią połączenie tradycyjnych PLA ze strategią remarketingową. Korzystają przy tym z najpopularniejszych źródeł, takich jak sieci wyszukiwania, Zakupy Google, Gmail czy YouTube. Kampanie SSC również działają w oparciu o technologię uczenia maszynowego i to właśnie na nich opierają większość funkcji. Algorytmy stale udoskonalają swoje działanie indywidualnie dla poszczególnych kampanii. Dzięki temu reklamy i stawki są na bieżąco odpowiednio modyfikowane, by oferty mogły skutecznie docierać do coraz większej liczby klientów. Roboty testują każdą możliwą kombinację reklam i wybierają tę najskuteczniejszą. W ramach uczenia maszynowego Google gromadzi mnóstwo informacji na temat użytkownika i jego regionu. Brane pod uwagę są takie kryteria jak pora dnia, cena produktu, lokalizacja czy rodzaj używanego urządzenia.

Jak widać, nieprzypadkowo kampanie SSC określa się jako „inteligentne”. W całości wykorzystują bowiem sztuczną inteligencję zarówno w kwestii doboru reklam, jak i budżetu.

Kampania SSC – co musimy wiedzieć, zanim ją uruchomimy?

Decydując się na kampanię SSC, warto od razu określić nasz cel: czy bardziej zależy nam na zwiększeniu sprzedaży czy też chcemy uzyskać zwrot kosztów? Ten drugi jest oczywiście współmierny do nakładów przeznaczanych na reklamę. Dlatego im drożej sprzedajemy, tym lepszy wynik uzyskujemy.

Sukces mierzony stopniowo

Musimy pamiętać, że inteligentne kampanie produktowe po uruchomieniu przechodzą okres nauki trwający 15 dni. Algorytmy potrzebują czasu, by zapoznać się ze specyfiką danej branży, przygotowanymi reklamami oraz budżetem. Początkowo więc nasze wyniki mogą nie być zadowalające, jednak nie należy się z tego powodu zrażać. W przypadku SSC to normalne zjawisko, a nacisk na wyniki w krótkim czasie nie ma sensu. Im dłużej kampania działa, tym lepsze efekty może przynieść.

SSC jako kontynuator poprzednich rozwiązań

Warto też mieć na uwadze, że jeśli wcześniej korzystaliśmy z innych kampanii, takich jak PLA czy reklamy dynamiczne, to wówczas świeżo uruchomiony SSC już na starcie otrzymuje potężny pakiet informacji na temat konwersji. Dzięki temu wzrasta szansa, że szybciej zacznie generować wysokie wyniki.

Konfiguracja konwersji

SSC wymaga odpowiedniej konfiguracji konwersji. Musimy zdecydować się na jedną, która będzie źródłem danych do optymalizacji. Aktywowanie kilku rodzai jednocześnie bez wskazania tej konkretnej spowoduje, że algorytmy będą przetwarzały fałszywe dane, co z kolei znacząco pogorszy wyniki.

Rozsądne ceny

Nawet najlepiej zaprogramowana AI nie wspomoże naszego biznesu, jeśli oferowane przez nas ceny będą niekorzystne dla klienta. Należy przyjrzeć się cennikom konkurencji i zaproponować taki, który będzie porównywalny z ich propozycjami, aby klient faktycznie czuł, że ma duży wybór, a nasza oferta jest jedną z korzystniejszych.

Tradycyjne kampanie produktowe dają bezpośredni dostęp do naszych produktów. Reklamy są doskonale widoczne w wynikach wyszukiwania już na szczycie listy. Ich przydatność w biznesie jest więc oczywista. Z kolei inteligentne kampanie produktowe warto potraktować jako wzmocnienie po zastosowaniu PLA lub innych strategii reklamowych. Dzięki temu możemy uzyskać jeszcze lepsze efekty w stosunkowo krótszym czasie. Statystyki sprzedaży poszczególnych firm korzystających z SSC jasno pokazują, że to dobre rozwiązanie, a niższe wyniki na początku zaczynają się zwracać w niedalekiej przyszłości.