Ads

Życie większości dorosłych osób opiera się w głównej mierze na pracy i domowych oraz rodzinnych obowiązkach. Znaczenia poszczególnym dniom nadają zmieniające się pory roku czy ważne wydarzenia i okoliczności, takie jak święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wesela, komunie czy choćby urlop i czas wakacyjny. Coraz bardziej popularne staje się też obchodzenie świąt, które adaptowaliśmy z Zachodu, np. walentynki, Halloween, Dzień Chłopaka czy mikołajki. Takie okazje nadają rutynowym dniom nieco różnorodności i stanowią dobrą okoliczność, aby kupić bliskim jakiś drobny upominek. Doskonale zdają sobie z tego sprawę wszyscy właściciele przedsiębiorstw, którzy wykorzystują tego typu sposobności do zwiększenia sprzedaży swoich produktów, stosując w tym celu marketing sezonowy.

Czym jest marketing sezonowy? 

Marketing sezonowy to forma działań promocyjnych tworzona na potrzeby określonych okoliczności. Są to najczęściej święta religijne, imprezy kulturalne czy inne cykliczne wydarzenia, choć coraz częściej spotyka się kampanie przygotowywane na potrzeby obecnie panujących trendów, pogody czy nieprzewidzianych zdarzeń. Dotyczy najczęściej zawężonej tematyki i trwa przez wybrany okres. W tradycyjnych działaniach marketingowych sklepów stacjonarnych najczęściej przejawia się to w dekorowaniu sklepów, sezonowych obniżkach czy okazjonalnych rabatach. Branża marketingu cyfrowego nieco inaczej pochodzi do tego zagadnienia. Tworzenie kampanii reklamowych nakierowanych na nadchodzące święta czy tzw. gorące okresy sprzedażowe może być dobrą strategią pozwalającą na znaczące zwiększenie przychodów przy ograniczeniu wydatków na marketing poza sezonem.

Sposoby na wykorzystanie sezonowości w kampanii reklamowej 

Istnieje wiele branż sezonowych, które notują sprzedaż swoich produktów jedynie w ciągu 1-3 miesięcy w roku. Oprócz tego większość firm cechuje fluktuacyjny popyt na ich usługi i towary – nieczęsto zdarza się, aby każdy miesiąc przynosił jednakowe przychody. Warto wykorzystać ten fakt, przyjrzeć się okresom wzmożonego zainteresowania ofertą i posłużyć się zgromadzonymi danymi do stworzenia skutecznej kampanii Google Ads. Jakie są rodzaje tego typu marketingowych ofert sezonowych?

Promowanie wybranych produktów

Za pomocą marketingu sezonowego można zareklamować produkty, które są szczególnie poszukiwane w danym okresie. Przykładowo, właściciel szkółki ogrodniczej w listopadzie i grudniu może postawić na promocję choinek, które sprzedają się jedynie w tych miesiącach, natomiast właściciel sklepu sportowego powinien promować sprzedawane w nim narty i deski snowboardowe głównie na początku i w trakcie sezonu zimowego.

Oferty ograniczone czasowo

Każdy wie, jak presja czasu potrafi wpłynąć na decyzyjność. Mając w świadomości obowiązujący deadline, inaczej postrzega się te same zagadnienia. Wielu właścicieli biznesów e-commerce wybiera właśnie ten typ promocji swoich ofert, bo jest postrzegany za najlepszy sposób, żeby zmienić niezdecydowanych odbiorców w klientów. Na przykład studio fotograficzne może wykupić kampanię Google Ads, w której zaoferuje 20% zniżki na zdjęcie do dyplomu dla maturzystów i studentów do końca maja.

Tematyka bazująca na trendach 

Oczywistym jest fakt, że to, na co jest zapotrzebowanie i co jest modne, będzie się sprzedawać. Nikt nie spodziewał się choćby tego, że nadejdzie pandemia, która wzbogaci firmy produkujące maseczki i środki dezynfekujące. W rzeczywistości fundamentem dobrego marketingu sezonowego są właśnie panujące trendy. Jeśli chce się odnieść sukces w kampaniach Google Ads, warto śledzić bieżące wydarzenia i nawiązywać do nich.

Korekty sezonowe – nowa opcja w Google Ads

Jakiś czas temu na kontach Google Ads pojawiła się nowa funkcja – korekty sezonowe. Po raz kolejny internetowy gigant stawia na nowoczesne technologie i zastosowanie automatyzacji do jak najlepszej optymalizacji swoich usług. Narzędzie można znaleźć w funkcjach zaawansowanych strategii ustalania stawek. Pozwala użytkownikowi na wskazanie, w jakim okresie przewiduje sezonowe skoki sprzedażowe, dzięki czemu algorytmy sztucznej inteligencji będą mogły dostosować kampanię do prognozowanych zmian. Można wybrać w panelu czas trwania wydarzenia, typ kampanii, urządzenia oraz szacowaną zmianę współczynnika konwersji. Ta propozycja od Google z pewnością ułatwi prowadzenie akcji sezonowych w kampaniach reklamowych.