W tworzeniu odpowiedniego przekazu marketingowego najważniejsze jest dostosowanie go do właściwych grup odbiorców. Dotyczy to również prowadzenia kampanii reklamowych w sieci. Google Ads daje przy tym narzędzia, które umożliwiają stosunkowo precyzyjne targetowanie. Dzięki temu można łatwo zwiększyć skuteczność prowadzonych działań poprzez docieranie do osób, które wykazują duży potencjał do dokonania konwersji. Jedną z przydatnych funkcji jest przy tym kierowanie na odbiorców niestandardowych.
Kierowanie na odbiorców niestandardowych – jak działa
Funkcja kierowania w Google Ads, pozwala na wyświetlanie materiałów promocyjnych w sieci reklamowej Google, za pomocą serwisów YouTube, Gmail, a nawet wybranych aplikacji. Dzięki temu mają one szanse dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Jednak kluczowe jest przy tym właściwe ograniczenie zasięgów reklam, aby te wykazywały się wyższą skutecznością. Największą szanse na konwersje dają odbiorcy znajdujący się na końcu proces zakupowego, czyli szukający konkretnych produktów bądź usług z zamiarem dokonania transakcji. W tym celu właśnie można skorzystać z kierowania na odbiorców na rynku, odbiorców o podobnych zainteresowaniach i odbiorców niestandardowych o podobnych zainteresowaniach.
System działa w tym wypadku dzięki wykorzystaniu algorytmów, które na podstawie dostarczonych danych, zachowań użytkowników oraz wpisywanych przez nich zapytań są w stanie dotrzeć do nich z odpowiednio dobranymi reklamami wtedy, kiedy są zdecydowani na zakup, a tym samym zwracają większą uwagę na prezentowane im komunikaty, w tym te remarketingowe. Takie działanie zwiększa szansę na to, że potencjalny klient, widząc ofertę reklamodawcy, kliknie wyświetlający się materiał i dokona zakupu na jego stronie, przyczyniając się do zwiększania zysków firmy.
Efektywne korzystanie z funkcji kierowania
W przypadku kierowania na odbiorców niestandardowych o podobnych zainteresowaniach potrzebne będzie wprowadzenia wybranych słów kluczowych oraz adresów URL witryn, na jakich wyświetlać się mają materiały. Niezbędne okaże się przy tym odpowiednie dobranie zarówno fraz, jak i stron docelowych. Tylko przeanalizowanie dostępnych słów kluczowych pod kątem zgodności z zapytaniami użytkowników da szansę na efektywne działania w ramach kampanii. Proces ten wymaga od reklamodawcy sprawdzenia, czego tak naprawdę poszukują potencjalni klienci – poza stronami mogą być to np. materiały wideo i poradniki.
Ponadto bardzo ważna jest również świadomość tego, że strony docelowe, które wymagają od użytkowników wcześniejszego zalogowania się, mogą negatywnie wpływać na skuteczność reklam i nie jest zalecane ich wprowadzanie do kampanii. Po wybraniu listy słów kluczowych oraz witryn system zacznie dobierać reklamy zgodnie z wytycznymi, aby osiągnąć zakładane cele. Oczywiście poza realizacją celu jakim jest uzyskanie jak największej liczby konwersji można zdecydować się także na bardziej ogólne podejście pozwalające osiągnąć większy zasięg.
Automatyzacja procesu kierowania na niestandardowe grupy odbiorców
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że Google Ads, dzięki wykorzystaniu algorytmów i sztucznej inteligencji jest w stanie samodzielnie proponować grupy odbiorców niestandardowych o podobnych zainteresowaniach. W tym celu SI analizuje zachowania użytkowników – najczęściej wyszukiwane przez nich zapytania, odwiedzane strony o pokrewnej tematyce. Dzięki temu system tworzy konkretny zestaw odbiorców, którzy mogą być zainteresowani kupnem produktów z oferty reklamodawcy.
Używanie opcji kierowania na odbiorców niestandardowych o podobnych zainteresowaniach pozwala na docieranie z materiałami promocyjnymi do użytkowników zainteresowanych ofertą reklamodawcy. Wykorzystywana przez system automatyzacja całego procesu dają dodatkowe możliwości związane z szybszym i skuteczniejszym targetowaniem. Wykorzystanie tego narzędzia jest więc zalecane wszystkim reklamodawcom, którym zależy nie tylko na zasięgach, ale przede wszystkim precyzyjnym kierowaniu swojej oferty do osób zdecydowanych na zakup.