Czym jest reklama AR beauty, czyli o nowości od Google’a
Aby dobrze zrozumieć, jak działa ten typ reklamy, w pierwszej kolejności wyjaśnimy, skąd wzięła się jej nazwa. Tajemniczo brzmiący skrót AR to akronim od angielskich słów Augmented Reality, które w języku polskim rozumiemy jako „rozszerzona rzeczywistość”. To nic innego jak technologia pozwalająca na połączenie „tradycyjnego”, znanego nam świata z elementami komputerowymi. Można się spodziewać, że typ reklamy AR beauty będzie rozwijany. W Polsce prawdopodobnie opcja ta pojawi się w I kwartale 2024 roku.
Jak działa AR?
Tego typu rozwiązanie chętnie wykorzystywane jest w przypadku sklepów meblowych albo z artykułami do wystroju wnętrz. Systemy AR używane w takich branżach umożliwiają potencjalnym klientom sprawdzenie, czy wybrany produkt będzie się dobrze komponował w ich przestrzeni. Jeśli zastanawiasz się, jak to ma działać w praktyce, już spieszymy z odpowiedzią! Wystarczy, że użytkownik „postawi” wirtualny mebel dostępny w ofercie sklepu w odpowiednie miejsce na prawdziwym zdjęciu swojego pokoju. W podobny sposób ma też funkcjonować AR beauty ads od Google. Dostępna w reklamach produktowych na przeglądarkach urządzeń mobilnych, ma ona zastosowanie dla konkretnych artykułów z branży kosmetycznej. Wykorzystywana jest w przypadku np. pomadek, produktów do oczu, farb do włosów czy podkładów do twarzy, które wkrótce dołączą do tego grona. Wybierając reklamy typu AR beauty ads, dasz swoim odbiorcom możliwość sprawdzenia, jak wygląda podkład na modelkach o różnych typach skóry lub urody. Użytkownik, przeglądając ofertę Twojego sklepu, może też wirtualnie „nałożyć” kosmetyk na własne zdjęcie, a następnie zobaczyć efekt przed i po. Reklama AR beauty to zatem duży ukłon w stronę klientów. Zwłaszcza tych, którzy oczekują możliwości dokonywania bardziej przemyślanych i dopasowanych zakupów kosmetycznych online. W ten sposób bez konieczności wychodzenia z domu można sprawdzić, czy dany produkt będzie im odpowiadał.
Jakie marki zdecydowały się już na AR beauty ads?
Choć AR beauty ads nadal jest sporą nowością w świecie reklamowym Google’a, to format ten zdążył już zdobyć zwolenników. Wiele marek postanowiło w praktyce sprawdzić opcje, które oferuje Augmented Reality i udostępnić swoim użytkownikom możliwość testowania kosmetyków. Obecnie już ponad 50 firm z branży kosmetycznej zdecydowało się na uruchomienie AR beauty ads. Biorąc jednak pod uwagę pozytywne rezultaty takiej reklamy – z pewnością możemy spodziewać się szybkiego wzrostu tej liczby. I to zarówno wśród produkujących farby do włosów czy tzw. „kolorówkę”, czyli kosmetyki do makijażu. W gronie marek, które doceniły potencjał AR beauty ads można wymienić powszechnie znane i cenione na rynku firmy. Zaliczymy tu choćby: Fenty Beauty, Laura Mercier, Dior Beauty czy Covergirl.
Zalety reklamy AR beauty od Google’a
Rozszerzona rzeczywistość posiada wiele zalet i chętnie wykorzystywana jest na szeroką skalę przez różne branże. Wypuszczenie nowego formatu reklamowego od Google’a to więc doskonałe posunięcie. Pomoże markom kosmetycznym nie tylko w skutecznym promowaniu, ale też wpłynie na kształtowanie się pozytywnych doświadczeń użytkowników. Odbiorcy, którym umożliwiono skorzystanie z tego innowacyjnego rozwiązania, mają szansę lepiej poznać produkt, co sprawia, że mogą być bardziej skłonni do jego zakupu. Niewątpliwie więc technologia AR w reklamie Google’a wpływa na ostateczne decyzje zakupowe użytkowników. Interakcja z AR beauty ads powoduje, że kupujący spędza więcej czasu w witrynie danego sklepu i chętniej podejmuje różnego rodzaju akcje w jej obrębie. Tak wskazują wewnętrzne badania firmy Google. Widać to na przykładzie wyszukiwania nowych produktów lub finalizacji zakupów. Format AR beauty ads przede wszystkim wzbudza jednak w odbiorcach ciekawość, dlatego doskonale przyciąga ich uwagę.
Czy warto korzystać z AR beauty ads?
Odpowiedź brzmi: tak, jak najbardziej! AR beauty ads to innowacja stworzona z myślą o kupującym. Dlatego jeśli chcesz zyskać jego sympatię, to zdecydowanie warto przetestować nowość od Google’a. Inwestycja w AR może wpłynąć na postrzeganie Twojej marki jako nowoczesnej i – co najważniejsze – przyjaznej użytkownikowi, a dodatkowo przynieść korzyści (np. zwiększoną sprzedaż) dla firmy.