Czym jest Performance Max?
Performance Max to rodzaj kampanii w Google Ads, który zastąpił w 2021 roku inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping Campaigns). Charakteryzuje się tym, że jest w pełni sterowany automatycznie. Dzięki funkcjom oferowanym przez Performance Max, marketerzy mogą w szybszy sposób osiągnąć określony cel swoich działań. Poza tym ten typ kampanii pozwala docierać do większej grupy odbiorców, ponieważ wykorzystuje różne dostępne kanały Google – od grup witryn i aplikacji służących do wyszukiwania, przez sieci reklamowe, YouTube, Gmail czy Google Maps, aż po Google Discover. Fakt ten właśnie jest czynnikiem wyróżniającym Performance Max od innych kampanii automatycznych oferowanych przez Google Ads.
Funkcjonalność Gemini
Gemini to supernowoczesny model językowy Google, który bez problemu potrafi sobie poradzić z interpretowaniem i przetwarzaniem wielu rodzajów danych w jednym momencie – tekstu, dźwięku, obrazu, filmu czy kodu. Bogactwo posiadanych zalet przez sztuczną inteligencję pozwala z korzyścią zastosować ją również w optymalizacji kampanii reklamowych. Zauważono, że AI może pomóc w lepszym targetowaniu informacji promocyjnych oraz wspomaga kontrolę nad skutecznością planowanych akcji marketingowych. Google, widząc właśnie ten potencjał, dodał w lutym 2024 r. ulepszenia oparte na sztucznej inteligencji do Performance Max.
Możliwości i korzyści płynące ze współpracy AI z Performance Max
Dzięki aktualizacji, Performance Max będzie mogło wykorzystywać zaawansowane możliwości wnioskowania Gemini. Ta funkcja przyda się w nowej opcji tworzenia długich nagłówków, a także w kolejnym ulepszeniu, które pojawi się niebawem, a mowa tu o generowaniu linków do podstron.
Firma Google zadeklarowała również, że zaktualizuje modele generowania obrazów Gemini do wersji Imagen 2. Od momentu wprowadzenia tej zmiany mają już być przystosowane do funkcji Google Ads. Dzięki temu, w kampaniach Performance Max zaistnieje możliwość wygenerowania zdjęć związanych z różnym stylem życia i pokazujących ludzi w ich codziennym życiu. Natomiast jeśli reklamodawca posiada już obrazy, z których wyniku jest zadowolony, może przy pomocy sztucznej inteligencji tworzyć nowe ilustracje będące zbliżone wyglądem do tych już satysfakcjonujących. Ruch ten umożliwi wydajniejsze skalowanie kampanii Performance Max.
Największą zaletą aktualizacji Google jest fakt, że reklamodawcy mogą skuteczniej prowadzić kampanie marketingowe. Ulepszenie pozwala generować dużą liczbę różnorodnych elementów kreacji reklamy, które są dostosowane do potrzeb i gustów potencjalnych klientów. Dzięki dostarczeniu sztucznej inteligencji określonych informacji, praca nad daną kreację promocyjną okaże się bardziej skuteczna i efektywna.
Rewolucja rozpoczęta!
Wygląda na to, że sztuczna inteligencja na dobre zagości w branży marketingu internetowego. Reklamodawcy powinni dobrze przygotować się na nadchodzące zmiany. Możliwości modelu Gemini w ramach Performance Max są bardzo obiecujące, więc trzeba wykorzystać ten oferowany potencjał w planowaniu szeroko zakrojonych kampanii promocyjnych. Aby udało się uzyskać jak najlepsze wyniki, należy uwzględnić aktualizacje i śledzić dalsze poczynania Google w tej kwestii.