Ads

Czego dowodzą statystyki, większość użytkowników wyszukiwarki Google zwraca uwagę wyłącznie na górne wyniki pojawiające się po wpisaniu szukanej frazy. Właśnie dlatego te pozycje zajmowane są z reguły przez linki sponsorowane. Jednak sama wysoka pozycja w wyszukiwarce nie gwarantuje sukcesu komercyjnego – wyniki wyszukiwania wyświetlają się w formie reklamy tekstowej, która, jak każda inna, może być skuteczna lub też nie. O jej efektywności decyduje wiele czynników – istotną rolę odgrywa przede wszystkim tekst zamieszczony w jej obrębie, a także kilka detali, na które warto zwrócić uwagę, tworząc własną kampanię.

Z czego składają się reklamy tekstowe?

Poszczególne wyniki w Google’u to przede wszystkim nagłówki – właśnie one w pierwszej kolejności rzucają się w oczy i właśnie one są przestrzenią do przekazania potencjalnemu klientowi możliwie treściwej informacji na temat produktu. Zasadniczo każdy reklamodawca ma do dyspozycji trzy nagłówki, w których obrębie może zamieścić maksymalnie 30 znaków. Muszą to zatem być esencjonalne komunikaty zawierające w sobie bardzo konkretną i chwytliwą treść stanowiącą jasną zachętę do skorzystania z usług lub przynajmniej przykuwającą uwagę klienta. Poszczególne tytuły oddzielone są od siebie pionowymi znakami, a ich liczba zależy wyłącznie od reklamodawcy – nie musi on wykorzystywać wszystkich trzech. Bezpośrednio pod nagłówkami znajduje się zawsze kod URL oznaczający adres witryny, natomiast tuż pod nim widnieje tekst reklamy zawierający w sobie bardziej szczegółowy opis produktu lub usług oferowanych przez reklamodawcę – deskrypcja może zawierać w sobie dwa razy po 90 znaków i stanowi przestrzeń opisu stricte marketingowego. W obrębie tekstu można zamieścić wezwanie do działania, czyli hasła typu „kup”, czy „skorzystaj”, będące jednocześnie linkami prowadzącymi bezpośrednio do konkretnego miejsca w witrynie.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy tekstowej?

Ponieważ zainteresowanie kampanią Google Ads nieustannie wzrasta, o jej skuteczności najczęściej decydują niuanse. To przede wszystkim właściwy dobór kluczowych fraz, jakie najczęściej są wyszukiwane przez klientów – im trafniej zostaną określone, tym większa szansa na powodzenie kampanii. Należy zadbać o to, by słowo kluczowe przynajmniej raz pojawiło się w treści reklamy. Istotną rolę odgrywa też mechanizm CTA (Call To Action), czyli wezwanie do działania – klienci szukają zawsze najkrótszej drogi dojścia do szukanego produktu, dlatego dobrze jest umożliwić im natychmiastowe przeniesienie do konkretnego miejsca w sieci. Trzeba pamiętać o tym, by reklamy były przystosowane do wyświetlania także na urządzeniach mobilnych. Klientowi warto też wskazać, co konkretnie wyróżnia daną firmę na tle innych marek – cena, a może zakres usług – dobrze zwrócić na to uwagę. Warto również skorzystać z panelu rozszerzeń i możliwości zamieszczenia w ogłoszeniu danych kontaktowych i lokalizacyjnych dotyczących firmy – to prosta droga do nawiązania relacji z klientem.