Ads

Korzystanie z Google Ads stało się niemal obowiązkowym elementem prowadzenia efektywnych działań marketingowych w internecie. Narzędzia oferowane w ramach użytkowania tego systemu pozwalają na dostosowywanie reklam do potrzeb potencjalnych klientów i wzrost zarówno sprzedaży, jak i rozpoznawalności marki. Do najważniejszych funkcji oferowanych osobom prowadzącym kampanię należą rozszerzenia. Umożliwiają one jeszcze skuteczniejsze kierowanie reklam i zachęcanie grup użytkowników do wyboru oferty naszej firmy.

Działanie rozszerzeń Google Ads?

Głównym celem rozszerzeń jest uatrakcyjnienie treści reklamy tekstowej wyświetlanej użytkownikom. Każde z nich pozwala na zamieszczenie dodatkowych informacji dopasowanych do konkretnego zapytania. To może się przekładać na wzrost liczby kliknięć, konwersji, a nawet liczby zakupów dokonanych w sklepie stacjonarnym marki.

Dostępne rozszerzenia dzielą się przy tym na dwie kategorie: automatyczne i ręczne (wymagające dodatkowej konfiguracji). W każdej reklamie można włączyć ich wiele rodzajów. Należy to zrobić za pośrednictwem swojego konta Google Ads, wybierając Reklamy i rozszerzeniaRozszerzenia. Da się je tworzyć na poziomie grupy reklam, kampanii lub konta.

Pomimo możliwości dopasowania wielu z nich do każdej reklamy, nie wszystkie muszą się wyświetlać po wpisaniu zapytania. Automatycznie wybierane są jedynie te, które mają największy potencjał do zainteresowania użytkownika. Wpływ na wyświetlanie rozszerzeń ma przy tym pozycja rankingowa strony w wyszukiwarce.

Rodzaje dostępnych rozszerzeń

Obecnie Google Ads udostępnia 10 typów rozszerzeń reklam. Wszystkie z nich zwiększają prawdopodobieństwo skuteczności kampanii, zwłaszcza w kombinacji z innymi. Jednocześnie ich koszty nie są naliczane po aktywacji, a dopiero po kliknięciu ich przez użytkownika.

  • Rozszerzenia informacji w witrynie pozwalają na wybór wyświetlanego pod reklamą domyślnego nagłówka z jednej z 13 kategorii. Umożliwia to doprecyzowanie informacji o ofercie w wyświetlającej się reklamie, jednocześnie zwiększając jej objętość, a tym samym widoczność dla potencjalnych klientów.

  • Rozszerzenia objaśnień to dodatkowy tekst pod reklamą, dzięki któremu można podkreślić najważniejsze atuty oferty i informacje o firmie lub witrynie. Element ten zachęca do dokonywania konwersji dzięki zwięzłym komunikatom dotyczącym np. bezpłatnej dostawy czy długich godzin otwarcia.

  • Rozszerzenia połączeń są jedynymi, w których można zamieścić numer kontaktowy. Sprawdzają się one w przypadku reklam wyświetlanych na smartfonach. Pozwalają poprzez kliknięcie numeru telefonu połączyć się z firmą. Wymagana jest jednak wcześniejsza weryfikacja danych kontaktowych.

  • Rozszerzenia formularzy kontaktowych są kolejnym sposobem na udostępnienie potencjalnym klientom szansy szybkiego kontaktu z firmą. Wystarczy, że klikną przycisk wyświetlający się poniżej reklamy tekstowej, aby wysłać do przedstawicieli przedsiębiorstwa wiadomość.

  • Rozszerzenia linków do podstron umożliwiają zawarcie w reklamie więcej niż jednej strony docelowej w postaci wyświetlających się poniżej tekstu nagłówków lub odnośników z opisami. Rozwiązanie to pozwala na wygenerowanie ruchu na podstronach mogących najbardziej zainteresować użytkowników.

  • Rozszerzenia aplikacji przeznaczone są dla firm, które chcą wypromować swoją aplikację mobilną. Pozwalają na dodanie ikony oraz przycisku umożliwiającego na jej szybkie zainstalowanie na urządzeniu. W zależności od systemu (iOS lub Android) odnośnik prowadzi do domyślnego sklepu z aplikacjami.

  • Rozszerzenia lokalizacji sprawdzają się w przypadku firm z placówkami stacjonarnymi, którym zależy na trafieniu do klientów lokalnych. Pokazują one odległość lub dokładny adres siedziby wraz z przekierowaniem do Map Google.

  • Rozszerzenia powiązanej lokalizacji są natomiast skoncentrowane na zwiększeniu szans dokonania zakupów przez klientów w sklepach stacjonarnych. Wyświetlane są użytkownikom znajdującym się w pobliżu punktu handlowego.

  • Rozszerzenia cen dają możliwość prezentacji pod reklamą tekstową nazw konkretnych produktów lub usług z oferty wraz z cenami. Jednocześnie, kliknięcie przenosi potencjalnego klienta bezpośrednio na wybraną podstronę z opisem i możliwością dokonania zakupu.

  • Rozszerzenia promocji służą do przedstawiania informacji o aktualnych okazjach cenowych na stronie, takich jak wysokość obniżek, nazwy objętych nimi produktów czy kody promocyjne. Mogą one być związane m.in. z cyklicznymi wyprzedażami i wydarzeniami sezonowymi.

Korzyści z włączenia rozszerzeń

Podstawową zaletą korzystania z rozszerzeń jest wzrost widoczności reklam. Wyróżniają się one na tle innych wyników objętością oraz niestandardowym układem elementów. To sprawia, że mają większe szanse na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, którzy odwiedzą stronę i dokonają konwersji. Wyświetlanie ich na podstawie przewidywanej skuteczności wpływa na lepszą trafność w stosunku do zapytań i potrzeb użytkowników z konkretnych grup docelowych. To natomiast może prowadzić do wzrostu sprzedaży nie tylko online, ale także w punktach stacjonarnych.

Rozszerzenia polepszają przy tym komfort osób, do których skierowane są reklamy. Szybka możliwość kontaktu lub brak konieczności szukania konkretnych podstron czy adresu sprawiają, że chętniej wybiorą one właśnie ofertę naszej firmy. Funkcje te pozwalają tym samym na uzyskać wzrost efektywności prowadzonych kampanii, co jest istotne zwłaszcza w silnie konkurencyjnych i rozwijających się branżach. Rozszerzenia sprawdzają się jednak dobrze w przypadku niemal każdej firmy prowadzącej działania marketingowe w sieci, jako łatwy sposób na skuteczne zwiększenie liczby kliknięć i zainteresowania ofertą.