Adsaktualności

Od października na obszarze Polski dostępna jest bezpłatna usługa Przestrzeń Google. Opcja, o czym już wspominaliśmy kilka miesięcy temu we wpisie, funkcjonuje w obrębie usługi Zakupy i w obecnych niesprzyjających ekonomii czasach stanowi duże wsparcie dla promocji internetowych sklepów, a także prowadzenia kampanii Google Ads.

Zakupy z Google

Jeszcze do niedawna wyświetlanie informacji o produktach w wyszukiwarce Google wymagało podjęcia płatnych kampanii produktowych. Jakiś czas temu pojawiła się również opcja promowania produktów całkowicie za darmo, a jedynym warunkiem korzystania z niej jest posiadanie przez sprzedawcę konta na Google Merchant Center, z którego poziomu można ją aktywować. Warto jednak zaznaczyć, że płatne reklamy produktowe w obrębie Google nadal funkcjonują, a reklamodawca może korzystać jednocześnie zarówno z wariantu płatnego, jak i darmowego. Wybranie takiej opcji to zwiększenie szansy, że konsumenci zauważą i wybiorą właśnie Twój produkt. Pamiętajmy o tym, że darmowa przestrzeń będzie działać tak jak wyniki organiczne w wyszukiwarce, dlatego od jakości przygotowanego pliku, konkurencyjności rankingu strony, itd. będzie zależeć to na jakim miejscu wyświetlimy się w wynikach Zakupów – płatne kampanie produktowe natomiast pozwolą nam wyróżnić swoje produkty, dzięki czemu mamy pewność, że zostaną one wyświetlone.

Dla właścicieli sklepów to jednak bardzo dobra opcja, dzięki której nawet przy niewielkim budżecie mogą skutecznie promować własny biznes. Poprawnie przygotowany feed produktowy, może zapewnić wyświetlanie, dlatego ważne jest by zwłaszcza teraz poświęcić nieco czasu na dopracowanie opisów produktów, wzbogacenie plik o rozszerzone informacje, dodanie większej ilości zdjęć, a więc zrobić wszystko, by urozmaicić prezentację sprzedawanych artykułów i podbić je na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. To szansa zarówno dla firm, które szczególnie ucierpiały z powodu pandemii, jak i małych przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek i dysponują mniejszym budżetem, niż konkurencja.

Jak aktywować darmową Przestrzeń Google?

Jak już było wcześniej wspomniane, wszystko odbywa się za pośrednictwem profilu na GMC. Należy go skonfigurować, a następnie wybrać zakładkę Rozwój, gdzie znajduje się opcja Zarządzaj programami. Spośród dostępnych usług z listy wybieramy Wyświetlaj bezpłatnie swoje produkty dostępne w sklepie internetowym za pomocą Przestrzeni Google. Potem uzupełniamy informacje o naszej firmie i produktach, które mają figurować w Zakupach. Podajemy adres witryny i wgrywamy plik z feedem produktowym. Dodatkowo możemy też zamieścić informacje o metodzie dostawy i podatkach. Musimy również pamiętać o zaznaczeniu opcji Miejsca docelowe w reklamach Google. W ten sposób określamy, które programy reklamowe będą przetwarzały informacje produktowe z naszego feedu. Po wyrażeniu oficjalnej zgody na udział w programie bezpłatnego reklamowania aktywujemy usługę i już w tym momencie możemy korzystać z jej potencjału.

Statystyki – nowa opcja

Po zatwierdzeniu usługi uzyskamy dostęp do dodatkowej zakładki Wyniki z poziomu konta GMC. Dla Google jest to swego rodzaju forma badania, które ma wykazać, jak bardzo wzrósł współczynnik kliknięć od momentu wprowadzenia przez sklep nowej usługi. Dla nas to podgląd pozwalający określić, jak wygląda zainteresowanie użytkowników naszymi produktami. Dzięki temu możemy dokładnie przeanalizować efekty naszej kampanii i wysnuć konkretne wnioski. Statystyki można pogrupować ze względu na poszczególne kategorie, rodzaje produktów czy marki. Pozwala to na kompleksową analizę popularności naszych artykułów i opracowania dobrej strategii sprzedażowej na przyszłość.

Przestrzeń Google – rewolucja?

Nowa opcja z pewnością stanowi uzupełnienie dla płatnych kampanii PLA (Product Listing Ads). Zwraca również uwagę na sam fakt istnienia zakładki Zakupy, która tak naprawdę nigdy nie cieszyła się szczególną popularnością. Atrakcyjne warunki, jakie oferuje Przestrzeń Google, to dla firm nowy kanał sprzedaży, który może przyczynić się do wzrostu popularności w sieci i osiągnięcia lepszych wyników sprzedażowych. Powszechnie internauci wyszukują produkty w konkretnych zaufanych sklepach internetowych lub na bezpiecznych platformach transakcyjnych. Zakupy od Google oferują szerszy katalog produktów i porównanie cen kilku lub kilkunastu różnych sprzedawców. Jeśli zainteresowanie tą usługą wzrośnie, mniejsze marki będą mogły spodziewać się w najbliższym czasie wzrostu rozpoznawalności.

Nie da się ukryć, że Przestrzeń Google to atrakcyjne rozwiązanie dla wielu osób prowadzących internetową działalność. Zachowując środki w portfelu, mają okazję zwiększyć widoczność własnej strony w sieci wyszukiwania. To szansa, z której nie sposób nie skorzystać. Zwłaszcza w obecnych czasach. Należy jednak mieć na uwadze, że nowa opcja nie zastępuję tradycyjnych kampanii Google Ads i należy ją raczej traktować w kategorii uzupełnienia do prowadzonych działań.