Ads

Promocje to dla wielu osób czynnik motywujący do dokonania zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i tych działających w sektorze e-commerce. Dlatego tak ważne jest, aby sprawić, że potencjalni klienci je dostrzegą. Możliwości zwiększenia sprzedaży płynące z ich wykorzystania są zauważalne zwłaszcza w branżach silnie konkurencyjnych, gdzie cena to jeden z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przez użytkowników zdecydowanych na zakup. Wyświetlanie promocji w GMC pomoże upewnić się, że oferta specjalna jest dla nich widoczna od razu po zobaczeniu reklamy.

Konfiguracja ceny promocyjnej z wykorzystaniem pliku produktowego

Google Merchant Center zapewnia efektywną prezentację towarów sprzedawanych w sklepach internetowych przy pomocy kampanii produktowych. Jednak, aby było to możliwe, niezbędne jest stworzenie i implementacja pliku produktowego, w którym znajdą się właściwe atrybuty, do których należy cena podstawowa – price; a także cena promocyjna – sale_price. Dodatkowym usprawnieniem dla firm oferujących czasowe obniżki jest możliwość użycia atrybutu pozwalającego na sprecyzowanie okresu obowiązywania ceny promocyjnej – sale_price_effective_date.

Usługa GMC nakłada przy tym pewne wymagania związane z ustalaniem cen promocyjnych. Aby wyświetlały się one użytkownikom prawidłowo, muszą przede wszystkim być niższe niż podstawowe. Bardzo istotne jest to, aby pierwotna cena obowiązywała przez co najmniej 30 z ostatnich 200 dni aktywności kampanii. Nowych kwot nie należy podawać w formie przedziału liczbowego, jak mogłoby to mieć miejsce w przypadku produktów dostępnych w kilku wersjach. Ważne jest także precyzyjne określenie ich do maksymalnie drugiego miejsca po separatorze dziesiętnym.

Wykorzystanie znaczników w tagowaniu cen

Implementacja mikrodanych w postaci znaczników schema.org służących do precyzyjnego oznaczania produktów dostępnych w sklepie internetowym jest jedną z praktyk gwarantujących ich o wiele lepszą prezentację w wynikach wyszukiwania. Działa ona w sposób pozwalający robotom Google na sprawniejsze i bardziej szczegółowe analizowanie zawartości witryny, co przekłada się na wyświetlane dla zapytań wyniki. W przypadku promocji należy więc wykorzystać znaczniki price, priceCurrency i priceValidUntil. Kolejno oznaczają one cenę w postaci wartości numerycznej, walutę zapisaną w formie trzyliterowego skrótu, a także datę obowiązywania oferty. Precyzyjne informacje przejrzyście przedstawiane jeszcze przed wejściem na stronę mają potencjał do przyciągnięcia klientów, którzy nie muszą dzięki nim tracić czasu na szukanie informacji w witrynie przed podjęciem decyzji.

Działania dodatkowe zwiększające widoczność promocji

Zadbać należy również o to, aby klient, trafiając na stronę docelową, nie poczuł się zdezorientowany przez brak widocznej ceny promocyjnej, która zachęciła go do kliknięcia reklamy. Trzeba więc upewnić się, że jest ona właściwie wyeksponowana w witrynie. Zastosowanie przekreśleń ceny podstawowej i pogrubień fontu w zapisie obniżki, a także dodatkowych oznaczeń przedstawiających rabat w formie procentowej lub jako wartości liczbowej to tylko niektóre z powszechnie stosowanych praktyk. Ponadto prowadzenie równoległych kampanii reklamowych pozwoli na przyciągnięcie większej liczby nowych i powracających klientów, co zwiększy szansę na to, że również skorzystają z promocji.

Zastosowanie możliwości, jakie daje Google Merchant Center w przypadku oznaczania cen promocyjnych, to jeden z wyjątkowo skutecznych sposobów na zwiększenie zysku. Zwłaszcza w okresach odznaczających się sezonowym wzrostem zainteresowania asortymentem, np. przed świętami, kiedy użytkownicy poszukują prezentów. Warto więc z wyprzedzeniem zaplanować strategię związaną z prezentacją rabatów, aby osiągnąć optymalne wyniki w czasie obowiązywania oferty specjalnej.